• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi har oxå en Chicco Liteway och har använt den i sommar tillsammans med UV-skyddet från axel & ida, en klockren kombination!
    http://www.pappaprylar.se/axel-och-ida-solskydd

Vi tänker även använda det om vi är ute på kvällen och Oscar sover som myggnät och för att ge lite lugn o ro i och med tyget.

Om man har den i liggläge ger inte suffleten helt skydd, men i sittläge går det att få ner den långt. Så vi hade inte klarat oss utan uv-skyddet. Man har det i en liten påse sedan och är både lätt och litet.

Oscar 091001
  • winters

Det är nog så med UV-skydd som så många andra grejer att man klarar sig utan det, men har man väl prövat så kan man inte vara utan! Skrattande

Det jag gillar är tygstycket som ger lite lugn o ro vid sovstunder. Och jag hoppas att nätet även ska fungera som myggskydd. Och så ger det ju UV-skydd! Skrattande

Vi flyger med Thomas Cook via Fritidsresor, har skärmar i stolsryggen eller i armstödet. Man kan klicka på varje plats och se var tv:n finns samt om det är några speciella restriktioner för platsen samt vad den kostar. Vi har bokat två-platserna för att inte behöva trängas och störa/störas av någon annan. Har aldrig bokat platser innan, men nu kändes det bra när vi har Oscar med oss.

Oscar 091001
  • winters
    Smilla75 skrev 2010-09-28 17:14:13 följande:
    Tack, men de var dyra. Någon som hittat billiga vacuumpåsar som rullas?
    Vi har både lite dyrare från space bags som vi köpte på mekonomen och billigare från clas ohlson. Får se om det är någon skillnad! Glad
    Oscar 091001
  • winters
    Heeso skrev 2010-09-28 13:33:26 följande:
    winters: vi flyger oxå med thomas cook via fritidsresor. Har bokat platser med extra benutrymme då vi har en 4-åring och en 8-månaders med oss. Hur vet du att det finns skärmar på varje säte? Kan man se det någonstans. Hur vet man vad man flyger med för plan?

Blir nog att ta med ättika i sprayflaska även för oss...
    Jag kan logga in på airshoppen.se. Det kunde jag inte när vi bokade platserna, då var det för långt före, men då frågade jag om det när jag pratade med de på airshoppen.

Nu har jag loggat in och dubbelkollat och då ser man vilka platser vi har bokat och vad som gäller för dem. Har för mig att det stod att det var tv i armstödet på just de. En A332C ska vi åka med.

När är det ni ska åka, man kan logga in 60 dagar innan?
    Oscar 091001
  • winters
    Heeso skrev 2010-09-28 19:48:50 följande:
    winters; vi åker kanske samma flyg 15 nov Jag har nu sett våra platser. Ser mkt bra ut . I mitten av planet med bra benutrymme
    Vad roligt, åker ni oxå från Landvetter? Glad

Vart ska ni bo?

Vi ska bo två veckor i Ao nang och sedan två veckor i Khao Lak. Vi har med oss våran son Oscar som blir 1 år på fredag! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Heeso skrev 2010-09-29 10:32:07 följande:
    winters: Ja, vi flyger fr Landvetter till Krabi och skall vara 2 veckor på Lanta. Det blir den "enkla" vägen för oss på Blue village med bamseklubb vi är 6 familjer som åker ihop så det blev enklast så.
    Vi hade dock gärna velat bo på 2 olika ställen men då fick vi ingen barnrabatt på den stora tjejen som är 4 så då tyckte vi liksom inte det var värt det.
    Det låter härligt, vi har oxå valt barnvänliga hotell vid stranden med stora poolområden och lekplatser. Bekvämt är mottot den här resan! Skrattande

Hoppas att flygresan går bra, han brukar sova 12-13 timmar om natten, men på ett flygplan har han ju aldrig provat att sova...
    Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2010-09-29 15:33:00 följande:
    Vi delade med 5 (100/5) förr, men nu blir det näästan mer rättvist att dela med 4. Om man nöjer sig med ungefärlig uträkning dvs
    Om kursen är 0,20 är det rätt att dela med 5, är det 0,25 blir det till att dela med 4. Har oxå delat med 5 när vi har åkt förut, men nu ser det ut att bli mer 4. Hoppas att den går ner lite till innan vi åker!!

När ni växlade på Handelsbanken, beställde ni innan då, eller hur gör man? Vi har Handelsbanken som bank, men tänker att de kanske inte har alla valutor inne.
    Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2010-09-29 13:35:05 följande:
    12-13 timmar? Vilken lyx . Vår Lucas 8 månader sover ca 10 timmar per natt, och inte speciellt mycket på dagen heller. Vilken "tur" ni har
    Ja, han sover mycket på dagen oxå, är en sömntuta! Skrattande Men det är nog snart dags att ställa om till en middagslur, vi gör ett försök i dag, får se hur länge han orkar hålla sig vaken, och hur länge han sover i natt! Skrattande

Men på ett flygplan känns det som att allt kan ändras, han brukar ju inte sova i våran famn, och inte vi heller med någon i vår famn! Jaja, det får bli som det blir, vi är ju där en månad oxå så vi kan ju ställa om tiden där nere i lugn o ro. Tycker att det har gått ganska fort för oss innan, men jag har ingen aning om hur Oscar kommer att ta det...
    Oscar 091001
  • winters

Vad roligt att det är fler här som ska åka Landvetter-Krabi 15 november! Ska bli så skönt att komma iväg, alla små förberedelser känns som små milstolpar, på måndag är det dags för Oscar att få sin MPR-spruta och jag tänkte även att vi skulle försöka skaffa pass nästa vecka till honom.

Undrar om det blir fler ändringar i flygtider förresten, nu är det ju 19:30, tycker jag är perfekt, så jag hoppas att det står sig! Skrattande

Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)