stockrosen skrev 2010-07-17 20:45:51 följande:
Ja, jag får säga det att jag har börjat tänka om helt.
Först tänkte vi flyga reguljärt och besöka Ko Samet, Koh Chang osv.
MEN nu när jag ser hur smidigt det är att flyga charter så funderar jag på det istället. Visserligen så är man inte fri då, dvs vi kan inte åka omrkring hur vi vill men å andra sidan skitsamma....vi har ju ett litet (1,5) barn med oss och lär nog inte vilja kuta omkring på samma sätt som förr...Sen kommer vi inte kunna vara borta lika länge heller...men det är bara 2 veckors skillnad.....Så nu funderar vi på något hotell i Phuket istället. Men de billiga hotell ligger på Patong och jag är inte förtjust i patong......
Koh Lak känns lite dött om man skall vara där i 29 dagar....
Skall kolla upp fritidsresor också men deras hemsida fungerar inte lika bra som vings om man skall vara borta 4 v....
Sen vill jag helst åka från Göteborg men det är bättre priser och fler avgångar från stockholm.............
Vi åker oxå från Göteborg, tyckte det var jättesmidigt att boka en kombinationsresa med Fritidsresor. Men nu finns det dock inte så många hotell kvar att välja på i nov-dec iaf, men när de släpptes var det bara att välja och vraka. Gick att välja olika längd på de olika ställena och olika flygplatser (Krabi och Phuket).
Vi kommer att vara på Similan i tre dagar, men då har vi boendet och de mesta av våra grejer kvar i Khao Lak, känns smidigt nu när vi ska ha med våran lilla parvel! :)