• TomMon

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Spana: man kan få sin smutstvätt tvättad nästan överallt. Kostar kring 20 baht/kg (lite dyrare på hotell, där brukar det kosta en viss summa per plagg). Grejen är den att saker KAN bli missfärgade och/eller förstörda, så lämna inte iväg saker du är superduper rädd om.

• TomMon

MyggA är det som funkar bäst på mig, har jag inte det en kväll får jag hur många bett som helst, beroende på luftfuktighet. Men jag anv inte roll on utan sticket, det varar i en evighet!

• TomMon

Spana: men du får hålla med om att det är ett ganska angenämt i-landsproblem! ;)

• TomMon

Misskaos; haha, är likadan, springer hela tiden! Hotellpersonal brukar kolla på mig som om jag kommer från mars eller nåt! :)

• TomMon

Camilla D: var det Mosquito Island eller Bamboo Island? Fullkomligt underbara båda två!

• TomMon

Vi åker oftast med Thai. Det är smidigt med direktflyg och charter känns så trångt. Servicen är toppen och maten god, men planen är gamla, det var ett tag sedan de bytte ut sin flotta. Vi har även testat Air austria. Där hade man egen skärm men maten var kass. Jag har åkt med Aeroflot och SAS också, Aeroflot åker jag inte med igen men SAS var helt ok.

• TomMon

Smilla75: haha, jag har rest till Thailand en gång om året sedan 1999, tänk vad olika man känner! :)

• TomMon

Det blir nog Thailand för oss en gång till innan barnen hämtas i Taiwan! Vi väger just nu för- och nackdelar med att åka. Svårt att hitta nackdelar dock! :)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)