Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Odenresor.se (tror jag det var), travelpartner.com
Odenresor.se (tror jag det var), travelpartner.com
Regniga och mulna dagar ska man vara lite försiktig när det gäller maneter, då ändras strömmarna och det är vanligare att de är närmre land. Lågsäsong ökar sannolikheten drastiskt. Jag fick en brännmanet-"slana" virad runt benet en gång, det var inget kul alls. Ett tips är att fråga strandförsäljare och annan ortsbefolkning om olyckan skulle vara framme, det gjorde jag. En snäll äldre dam tuggade någon strandväxande ört och smetade på brännsåren, himmelskt skönt! :)
I somras sprang jag på löpbandet i hotellets gym (med utsikt över poolen) när jag ser ett palmblad som rör sig på poolkanten. Kommer så småningom fram till att det är en 1.5 m lång grön orm. Jag får panik, befinner mig 1 m från den med en glasruta emellan, och ringer hysteriskt till receptionen. De skickar dit en man som dödar ormen och samtidigt försöker lugna mig med att säga att ormen var ofarlig. Hur skulle jag kunna veta det?! Och jag har inte ens ormfobi...
Det är det positiva med reguljärt, ingen extra betalning för specifika platser. Plus en del andra fördelar!
Kollade Travelpartner häromdagen. Flyg t/r Köpenhamn-Krabi, totalt 19000 för 4 pers, galna priser!! Hoppas det håller i sig till vår nästa tripp!
Mollan nu: direktflyg till bkk sedan inrikes till krabi.
Boomie: ni KAN ha tur vid incheckning på plats, man kan ju alltid fråga även om oddsen är små.
Droppar: jag brukar köpa solskyddskräm där . Priset är i stort sett samma som här men man slipper bära på det! :)
Buss bkk till Ao nang tar ca 12 h, dryg resa... Tåg går från bkk till surathanni, sedan tar taxin ytterligare 2.5 h ca till Ao nang därifrån.
Dukoral tar inte vi.
Vi tar ut i bankomat. Några tusen baht hänger med kontant från förra resan, annars kör vi med Visa-kortet i någon av alla atm:s som finns.
Vi bodde på Twin Lotus en gång på Lanta, rekommenderas!!
Måste man byta? Verkar jobbigt...