Inlägg från: mattispadd |Visa alla inlägg
  • mattispadd

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

shag7 skrev 2010-12-11 10:47:14 följande:
    Va kul att det några fler som åker i mars ,Hur gamla är era barn ?

Prutade ni ??
  • mattispadd
    hag7 skrev 2010-12-12 09:50:59 följande:
    Nån som vet vad transfern till Koh Lanta från krabi flygplats kostar ? 
    Brukar ligga runt 2500 bath...enkel resa
  • mattispadd
    Jensa1973 skrev 2010-12-12 21:26:06 följande:
    Uscha vad svårt jag har att bestämma mig.

Vi kommer inte ha världens bästa budget, och jag vet inte om jag vill bo på ex DR...

Nu funderar jag lite på Banan Garden, Kaw Kwang, Lanta Island Resort

Snälla ni som varit på plats, eller är där nu och har kikat lite..
    Kom med tips och synpunkter
    jag kan varmt rekomendera banana garden home...bodde där i mars och det är kanonmysigt där...))
    ända minuset är att det ej finns pool.
  • mattispadd
    hag7 skrev 2010-12-13 09:41:06 följande:
    Fick också bäst pris på DR så vi får hoppas att det blir bra , det var så pass stor skillnad i pris så vi blev faktiskt lite snåla.
    får man fråga vilket pris ni fick??
  • mattispadd
    lillsussan skrev 2010-12-26 21:21:57 följande:
    Tack för snabbt svar Ylva! Med lite extra transporter så kanske det blir lite över då. Du menar väl att ni hade med 1000 kr i baht eller? Det kostar väl typ 30 kr per uttag i automater som ej är EU-länder om jag har fått rätt info på banken.

Trivdes ni bra i Khao lak förresten?
    Ica banken tar inget...)) så jag har precis skaffat ett kort hos dom...
  • mattispadd

Hej ni som flygit med thaiair till arlanda ....har ni kommit i tid....
    börjar på att bli orolig..eftersom vi ska landa 06,05 så bokade jag tåg hem till sundsvall med första bästa tåg...bra tänkte jag tåget ska gå 06,48 men tänkte inte på om man ska hinna få sitt bagage......shit pommesfrites....är tågen långt ifrån bagage bandet??

• mattispadd
    Caaatrin skrev 2010-12-28 07:53:41 följande:
    jag tycker också dte verkar lite väl kort imellan. Bagagebanden kan gå sönder (gjorde det när vi åkte) flyget kan bli sent, blev det för oss ca 1 timme pga motvind. Sen går väl inte tåget direkt från arlanda? Man måste väl ta tåget till centralen sen byta d'är?
    Nej tåget kommer från centralen till arlanda...) men känner nu att vi nog ska försöka byta tåg hemöver....(
    att jag inte tänkte lite längre.......åååh
  • mattispadd
    Thegran skrev 2010-12-27 17:09:32 följande:

vi landade 13 dec, och kom 30 min tidigare än utsatt tid :)
    tog väl en 30-40 min innan vi var helt klara för att åka hem (fått bagage etc)
    tycker nog att er tidsmarginal är lite väl tight.

vi kommer hem den 24/3 och åker den 8/3 ...
    55 min ....på oss...gahhha...och jag som köpte ej ombokningsbar biljett....ska man chansa att ringa sj och boka om ändå...jag menar efter denna jul och vinter så ligger som ju inte dirket på prio ett listan för resenärer..kanske vill hjälpa till och få in lite pengar iallafall....)))
  • mattispadd

Är glad har precis varit på rean på åhlens ock kicks och handlat in solskyddsfaktor 50 och 30
    kicks har 70% och fick en 50 sf...för 51 kr som skulle kostat 179;. och då var det loreals...nivea barn 30 för 67 kr...

• mattispadd
    Smilla75 skrev 2011-01-03 09:59:40 följande:
    Jag har hört att det finns yoga på Klong Dao men vet tyvärr inte var. Kan det vara på Lanta gym kanske?

Cykelhjälm är nog ingen idé, det måste vara störtkruka för att skydda. Krockar man men tuktuk och slår i huvudet är det annars finito tyvärr.
    Yogan ligger på mitten utav klong dao. stranden vid banan garden home och picasso ungefär fast då bakom dessa...
    Någon som varit på koh bulon?? tips tack
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)