Inlägg från: mattispadd |Visa alla inlägg
  • mattispadd

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Godmorgon...
    jag har hittat en resa för 2v och 2 barn för 25000;. till krabi...med ett reseföretag som kallar sig för AOB travel
    någon som har erfarenhet ,,,??? vågar man boka...
    flyg med tha både dit och hem....

• mattispadd
    okptr skrev 2010-09-25 09:37:26 följande:
    Mars/April är de varmaste månaderna på året så några varmare kläder behöver du inte ta med!!
    Var där i mars och gick helst i linne på kvällarna.
    I så lite kläder som möjligt i mars....
    vi var där I MARS  och det var runt 40 grader på dagarna och 35 på kvällarna...man blir svettig även om kvällarna...så skippa långärmat..))
  • mattispadd
    Agnes och Ville skrev 2010-09-26 12:16:41 följande:
    Jag skulle aldrig ta all inclusive i Thailand!!!
    Nej det finns liksom ingen anledning.....
    mat ,och dryck är billigt man känner sig som en rikemannare.....

och glass kan du få får 2 kr så barnen kan få flera ....))
  • mattispadd
    Thegran skrev 2010-09-29 20:28:09 följande:
    visst är det så att de riktigt farliga ser man inte i vattnet? de är väl genomskinliga?

förövrigt var det väl i början av april för ett par år sen som den svenska tjejen dog efter att ha blivit bränd av manet på klong dao?
    dom genom skiljniga finns jättemycket av...flera såg man längst med stranden uppskjölda av vattnet...
    våran bungalow ägare sa att dom som är farliga är lila, blå och oranga röda....
    men dom som har varit dödsolyckor är ju stora...
  • mattispadd
    Drömmen om Elin skrev 2010-10-01 17:45:57 följande:
    Jag reser utan barn eftersom jag inte har några (än). Bokade precis en thailandsresa, såg tråden och tänkte bara säga hej ;))
    vart bokade du din resa??
  • mattispadd

vilken resrutt är bäst om man vill besöka dessa öar....???
    Krabi-phi phi-koh Mook-Lanta
    vart kan jag se hur båtarna går??

• mattispadd
    Thegran skrev 2010-10-07 17:16:49 följande:

var till apoteket för att köpa cerat t till läpparna, med solskydd.
    de hade bara styrka 25. fungerar det även till dottern tror ni, eller går det att få tag i någon med högre skydd?
    enligt båda apoteken i stan gick det inte nämligen.

vi brände oss med 50 spf.....och körde det varje dag.....så mer än 25 måste du ha
  • mattispadd

jag har en fråga...har hittat flyg men det finns olika avg från krabi -bangkok...undrar då om man kan lämna flygplatsen för shopping i bangkok...har 12 timmars väntan till nästa flyg hem till sverige?

jag har då redan checkat in bagaget i krabi och fått boardingcardet .....så det borde väl funka

• mattispadd

Nu har vi bokat
    8/3 flyger vi ut...till krabi....vill ta några öar...ge mig gärna tips
    vi funderar på att åka direkt ner till koh mook några dagar och sedan koh pih pih  för att sedan ta sista dagarna på Lanta och sista natten i krabi eller ska man ta ao nang?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)