Inlägg från: mattispadd |Visa alla inlägg
  • mattispadd

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

och visst ingår maten på flyget när man flyger med thai<´´

• mattispadd
    Thegran skrev 2010-10-09 06:58:00 följande:
    Ja, flyger man med thai checkar man in bagaget hela vägen till krabi, och mat och dryck ingår :)
    njut!!
  • mattispadd

Jag har nu bokat med regulgärt för första gången till thailand...
    måste man boka platser själv eller blir det automatiskt??

vi flyger med thai....men bokade genom AOB travel???

• mattispadd

OM ni inte har bokat boende så kan jag varmt rekomendera detta underbara ställe....ett minus bara INGEN pool men det glömmer man snabbt när man kommer dit pga deras gästvänlighet...helt otroligt ställe...färsk frukt varje dag efter att vi kom hem från stranden....leksaker till Maja /barbiedockor,vanliga dockor och godis)

http://sites.google.com/site/bananagardenhome/

• mattispadd

jag vet inte om jag har frågat tidigare...men vi har bokat genom AOB travel och flyger med thai.....hur gör jag om jag vill förboka platser??

• mattispadd
    Thegran skrev 2010-10-14 08:56:38 följande:
    vår vacc klinik rekommenderar enbart vaccin mot Hepatit A.
    jag och sambon har havrix sedan tidigare, så vi nöjer oss med det men dottern har fått twinrix.
    Thailand har bra sjukvård, att få hep b är alltså inte någon större risk, men ska man ändå vaccinera sig, är det såklart lika bra att ta twinrix.
    Våran vc sa att om vi inte skulle fladdra runt och ha sexuella kontakter så behövs bara epaxal som det heter nu för tiden..alltså bara Hepatit A skydd....för sjukvården funkar som här i sverige om inte bättre ang att få testad blod om man råkar behöva det...
    så vi har bara tagit det och ska ta en andra spruta inom ett år från den första.
  • mattispadd
    Thegran skrev 2010-10-14 14:34:23 följande:
    fast havrix finns väl också kvar? epaxal är väl bara en billigare variant av havrix, som dessutom ger mindre biverkningar?

vi tog twinrix till dottern, eftersom vi inte vet var vi kommer åka i framtiden. Då det är ett så pass långt skydd, så kändes det lika bra att ta både mot hep a och b, det var inte med thailandsresan i tanken, utan framtida äventyr :)
    Jaha...)) tyckta att dsköterskan sa att den heter så nu....ngt jag tydligen missat..
  • mattispadd
    September09 skrev 2010-10-15 07:37:28 följande:
    Vi var på Koh Ngai förra året. Heeelt underbart! Det bästa på hela våran resa. Då åkter vi förvisso utan barn.
    Vi bodde längst bort till höger på stranden. Hotellet hette Chataeu Hill Resort
    www.chateauhillresort.com/

Jättemysigt hotell, lugnt och skönt. Förutom oss så bodde det 2 familjer på hotellet. God mat och trevlig personal.
    Är det den ön varanerna är??
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)