Inlägg från: mattispadd |Visa alla inlägg
  • mattispadd

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej nu har vi kommit hem från våran resa och vi har haft det jätte bra och runt 40 grader ....puuuuh....
    vi var på koh lanta och bodde där på Banana garden home på klong dao stranden för 900 bath
    sen en natt på railey och bodde då på sämre yaya resort....
    sedan en vecka i Ao nang och då på sabai mansion kanonställe med pool för 1350bath
    och 2 nätter på aonangresort för 1000bath
    fråga gärna om det är ngt ni undrar över.....

• mattispadd

om ni inte behöver lyx så kan jag varmt rekomendera Banana garden home en familjebunge kostar 1200 bath och då ingår frukost och vatten .
    stort kylskåp och framför allt fräscht...!!
    ingen pool

• mattispadd

det räcker gott och väl med hemförsäkringen och om du har betalt med visa korttet så ingår det försäkring där...
    du får dock beta allt på plats men får tillbaka pengarna sedan av försäkringsbolaget...
    vi tecknar aldrig extra försäkring

• mattispadd
    Thegran skrev 2010-05-23 20:30:24 följande:
    njae, på railay blir det bara någon natt, tror jag. Men grejen är att vi nog tar det när vi åker från lanta, så vi har ingenstans att lämna packningen när vi åker dit utan måste ha med allt.vi vet inte riktigt hur resplanen ser ut de sista veckorna, men railay och klong muang är vi sugna på iaf. ska ta en avstickare till phiphi med, men det tar vi nog när vi är på lanta så då kan vi lämna det mesta i bungen.antar att det blir en del packning, är ju rätt länge vi ska vara borta...och vi hinner säkert handla på oss lite på lanta med om jag känner mig själv...
    vi var på railey nu i mars och var bara där en natt.....Inget för oss iallafall....bara massa ungdomar som skulle klättra...
    och bara massa asdyra boenden...
  • mattispadd

vart har ni bokat era biljetter...???

vi hittade i mars i år för 6098:- /person med apollo

• mattispadd
    Jackie85 skrev 2010-06-21 08:24:50 följande:
    Jag och min sambo har varit i Thailand i 3 år i rad och är fullkommligt förälskade i det landet. 2011 blir det däremot det första uppehållet från resa då jag är beräknad att föda runt den perioden som vi brukar åka. Det jag funderar på mycket nu är ifall och när man kan åka med ett barn på en längre resa? Hur har ni gjort?

Innan har vi bokat flyg och boende själva och bott på relativt svåråtkomliga platser, alltså inte Phuket och likande turistställen (har dock varit där 2 ggr, men mer som en genomfart till andra destinationer). När vågar man resa med barn och hur löser man allt det praktiska på smidigast sätt? Tex så finns det ställen som inte har vägar över huvud taget utan enbart stränder och "djungel", där kan man ju omöjligt dra fram en barnvagn...

Jag är så rädd att våran absolut största hobby (resor) skall bli något som vi tvingas lägga på hyllan bara för att vi får barn. Jag vet att man brukar säga att det blir vad man gör det till, men ändå så borde det finnas grejer som amn skall ta hänsyn till. Tex ifall jag skulle få för mig att resa redan sommaren 2011 då barnet bara är 6 månader gammalt, är det för tidigt och borde man isåfall satsa på en kortar resa, såsom en charterresa till Grekland? Hur har ni gjort? Alla tips är välkommna.
    Hej ..
    Inte behöver ni lägga eran största hobby på hyllan...bara för att ni har barn..
    Det blir som ni gör det till,klar
  • mattispadd
    Smilla75 skrev 2010-09-01 09:49:43 följande:
    Aerosvit.
    Byte i Kiev och direkt därifrån till Bangkok, en natt där och sedan flyg till Krabi och bil till Lanta. Puuh!
    Hur gör ni när ni bokar bkk-krabi ?? vilken sida bokar ni från?
    har ni åkt med aerosvit förrut....??
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)