Inlägg från: mattispadd |Visa alla inlägg
  • mattispadd

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi kommer att åka till  Lanta igen i mars men nu med en vän och hennes 7 åriga dotter....

Tänkte fixa boende med pool denna gång men kan inte bestämma oss...
    vi har en 5 åring/16 åring med oss....
    ge oss gärna tips...???

• mattispadd
    Thegran skrev 2010-10-30 17:47:34 följande:

var på Lanta vill ni bo?

jag vet inte...förra året bodde vi på klong dao....men iår vet jag inte...hur är dom andra stränderna??klong nin??
  • mattispadd
    just a little skrev 2010-11-01 21:39:58 följande:
    Våra (haha nej dom var verkligen inte våra men du förstår ;) ) brände/bet/stack liksom till när man badade i havet.... måste ju varit vattenloppor....men det man kände har jag för mig försvann nästan direkt och gav inga utslag/bett vad jag kommer ihåg... Hoppas någon har bättre koll än jag!
    på reiley beach fanns det men dom kom bara efter lunch...)) stack som satan när man bada och alla sa aaj!!!
    inga synliga bett
  • mattispadd
    nadi skrev 2010-11-05 12:58:13 följande:
    Oj, lite småpanik ... Sonen har blivit lite småhängig med feber och två av grannarna som vi umgås med har fått kräksjuka .. hoppas hoppas han klarar sig! 

Någon som har erfarenhet av resa till thailand med sjukt barn? Hur sjukt är ok på en sådan lång resa? Förstår ju att kräksjukt barn på flyget inte kommer på fråga men jag tänker feber och snorig näsa, hur funkar det??
    alvedon och nässpray
  • mattispadd

På klong dao ligger det ju resturanger längs med stranden , men hur är det på Long beach??

• mattispadd
    Caaatrin skrev 2010-11-14 12:17:12 följande:

Jag har en fråga, hur gör ni med barnmat? Tar ni med er hemifrån, eller köper där? Min son är 14 månader och han äter samma mat som oss, (han tycker inte om barnmat på burk speciellt). Men jag tänkte på att man kan bli magsjuk osv om han äter mat på restaurang.. Finns det något han kan ta för att inte bli det?

Min man ska ta en medicin som man börjar ta 2 dagar innan resan, men jag är gravid så jag kan inte ta det. Finns det något som gravida kan ta?

Tror inte att ni kommer att bli magsjuka...om ni mot förmodan blir det så går ni till farmaceften och begär att ni ska ha piller till magen och vips är ni bättre....
    eran son kommer att kunna äta all mat...ris och lite från era tallrikar går säkert bra eller hur?
  • mattispadd
    Thegran skrev 2010-11-16 13:06:12 följande:

Vem var det som funderade på Good days? Orkar inte leta tillbaka i tråden...

Iaf så, vi var förbi där idag. Bodde där -07 och ville se hur det såg ut igen. Det ligger jättefint, och längs med huvudvägen finns massvis med restauranger. Vi fick gå in i två olika bungalower och kika, en AC bungalow och en Superier bungalow.

Vi upplevde också Good days ganska slitet, jämför mot när vi bodde där. Men inte så att det stör utan det ser ändå helt ok ut.

Det var nog jag....tack för infon...
    vart bor ni ??
  • mattispadd
    hag7 skrev 2010-11-16 18:57:01 följande:
    Tror att dom bor på Suthern Lanta
    tänkte på stället innan southern...
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)