Inlägg från: mattispadd |Visa alla inlägg
  • mattispadd

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

någon som kan rekomendera något mysigt hotell med pool i ao nang....alltid lättare att hitta ngt när någon annan bott där...tips???
    inte mer än max 400 skr/natt

• mattispadd
    ulligulli skrev 2010-10-15 15:17:43 följande:
    Det finns vätksteersättning på Lanta. Godare än den hemifrån och den finns även för små barn. Säljs i små portionspåsar och är mycket billigare än hemmaGlad
    ja det såg vi...health  någonting stod det på förpackningarna...och jag tror att det var vätskeersättning...som man även kunde ta när man liksom var slut i kroppen... typ någon kr per fpk
  • mattispadd
    Millans hustru skrev 2010-10-20 18:56:03 följande:
    oj nu blir jag nervös. Om vi inte betalar extra så kommer vi sannolikt inte få sitta tillsammans tror du? Men vår sexåring kan i vilket fall inte placeras ensam utan en av oss, visst?
    har aldrig varit med om att man särar på en familj...isåna fall kan man sätta en familj på 5 stycken på en rad med
    4 platser och den 5;e på raden bredvid gången...så kan ena föräldern sitta där... 
  • mattispadd

jag däremot har bokat med AOB travels och får sköta allt vad platsbokning heter själv...MEn vet inte hur jag gör då ....eftersom jag bara kan se biljetten liksom när jag loggar in på min ebiljett...

• mattispadd
    Millans hustru skrev 2010-10-21 19:40:44 följande:
    Finns billiga sommarklänningar för en sexåring också, på koh lanta tro? Långt kvar till resa men så härlgit att fundera!!
    det finns hur myckt som helst.....
  • mattispadd
    Millans hustru skrev 2010-10-23 09:27:15 följande:
    mattispadd skrev 2010-10-21 21:40:25 följande:
    det finns hur myckt som helst.....
    Nu drömmer jagh om alla klänningar vi ska köpa! så kan hon ha dem i sommar hemma också
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=415159560917&set=a.388925245917.177805.637290917&ref=fbx_album

där kan du se 2 st som vi köpte....jättefina för 150 bath men då pruta vi inget och det skulle vi ha gjort så här efter....)
  • mattispadd

Millans hustru skrev 2010-10-23 15:08:37 följande:
    åh det går itne att få upp bilder,  kan du prova igen *ivrig*
  • mattispadd
    Thegran skrev 2010-10-23 19:49:33 följande:

finns att köpa på plats.

men, bor ni med ac behövs det knappast. myggorna gillar inte ac :)
    se till att ha dörrar o fönster stängda också så ska det vara lungt.

När vi var på Koh lanta i mars så bodde ett par bredvid oss varav kvinnan lågi dengue.....(
    hon var inte direkt pigg..ont i lederna och åt ingeting..Dom sa bara..-åk dirket till Krabi sjukhus eller Phuket om ni insjuknar...eftersom vården på Koh lantas egna sjukhus inte var den bästa..doktorn som finns på koh lanta sände dom vidare direkt efter att dom uppsökt henne...efter flera dagar på koh lantas sjukhus...
  • mattispadd
    Smilla75 skrev 2010-10-25 14:50:24 följande:
    Måste åka och hämta barn men mitt tips är Banana Garden mitt på Klong Dao, superboende och bra pris. Enda minuset - saknar pool. www.tripadvisor.se/LocationPhotos-g303905-d13...
    (tycker själv det är knäppt att betala för pool när man är på Lanta men det är ju så med barn att de ofta föredrar poolen).
    Håller helt med...bodde där i mars och kommer att bo där igen nu i mars när vi ska ner..
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)