• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Agnes och Ville skrev 2010-12-19 20:52:33 följande:
    Hej alla!

Nu har vi varit hemma i ca 1 vecka. Vi har haft 2 underbara veckor på Koh Chang. Vädret var toppen och hotellet var helt suveränt...,kunde inte bo bättre!

Vår lilla tjej klarade resan galant och var så duktig hela tiden. Hon verkligen älskade att vara där och bara bada och leka i sanden! Hon skulle nog kunna flytta dit
    Vi andra hade det också väääääldigt skönt!
    Det ända som var var att min man blev sjuk med feber och risig magen. Men det var avklarat på några dagar.

Nu är det bara att börja spara inför nästa resa

Alla ni som ska iväg...ha det underbart och oroa er inte för  om ni har allt med er.....det mesta finns där nere så packa inte för mycket!
    Welcome back . Kul att höra att ni haft det så bra.

Just nu är jag bara om glad om vi kommer iväg imorgon. Snyft, inställda flyg till Tyskland.....hoppas hoppas vårt flyg avgår *håller tummarna*.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    winters skrev 2010-12-19 22:25:57 följande:
    Trevlig resa! Hoppas att ni kommer iväg ordentligt! Härligt att ha det framför sig, vi längtar bara tillbaka! :)
    Tack tack . Idag verkar det lite bättre på flygfronten - än så länge iaf Obestämd. Nu har jag resfeber iiiiiiih och vi åker inte till flygplatsen förrän vid 16-tiden. Vilken dag det kommer bli m.a.o Snurrfia = jag.
  • Tullemi
    Lycka 1 skrev 2010-12-20 07:32:35 följande:
    Åh! Hoppas ni kommer iväg och får en trevlig resa!Solig
    Tack!
    Tur att vi ska vara borta så pass länge ifall en försening nu skulle äta upp tid av vår semester.....
  • Tullemi
    Dolphin skrev 2010-12-20 07:48:59 följande:
    Hur länge ska ni vara borta? =)
    8 veckor.
  • Tullemi
    Dolphin skrev 2010-12-20 09:43:29 följande:
    Åh fud så underbart!

Önskar man hade möjlighet att vara borta från jobbet så länge, det är ju lite kruxigt att få det att passa för både mannen och mig.
    Fast enklast gör man kanske i att ta mycekt föräldraledigt under den tiden va? eller hur löser ni det?
    Brukar ni vara iväg länge på såna resor och ofta?
    Jag är föräldraledig och maken har sparat semester och FP-dagar för äldsta barnet. Dock ska maken åka hem eftr 4,5 vecka så jag blir kvar med barnen och min far. Annars brukar vi inte åka på så här långa semestrar - max 3-4 veckor.
  • Tullemi

Hej hopp alla fran Karon beach. Vi har det bra och barnen blir mer och mer glada i vart nya (tillfalliga) hem. Tyvarr ar vart bagage borta, ev i Tyskland sa lite besvar ar det. Speciellt med saknade solskyddsklader, annars far vi tag pa det mesta har. Blir en hel del oforutsedda utgifter dock. Ha en god jul alla!!!

• Tullemi
    passau skrev 2010-12-25 08:08:41 följande:
    Har hittat toys r us vid templet v.id karon/ katA någon som varit där? Tänkte ta se tur i kväll... home pro villige tror jag d hette...
    Vi var dar idag och fyllde pa med lite leksaker. Inte sa stor affar men de hade en hel del anda. Dock ligger det i Chalong och inte vid karon eller kata.
  • Tullemi

Hej alla! Sitter pa ett internetcafe eftersom vart utlovade tradlosa nat inte fungerar. Vart bagage blev 4 dagar forsenat och var barnvagn har fortfarande inte dykt upp. Vi fick 6000 baht i kompensation pa flygplatsen men en barnvagn kostar betydligt mer an det, plus alla klader, linser och div saker vi fick kopa - skit!
    Vadret ar gott och maten likasa, sa vi lider inte direkt men det ar en trist start pa semestern.

• Tullemi

Tjingeling fran Karon. Nu har vi antligen fatt var barnvagn - tog bara 8 dagar, bu. Hoppas alla har det gott!

• Tullemi

Nu sitter jag på vår veranda och tittar ut över Karonbukten. De senaste dagarna har varit lite blandat väder, men verkligen inget som stör. Det småregnade lite imorse när vi åkte till Tesco Lotus (vi och alla thailändare var där, pust) men nu är det sol/soldisigt. Varmt är det hur som helst. Dottern längtar hem med jämna mellanrum, men det går bra ändå. Hon älskar både pool och hav så det är ju tur . Lucas 11 månader ratar barnmaten vi tagit med, gröten vill han inte heller ha. Knappt nån vanligt mat alls när jag tänker efter. Mest välling, ersättning. Är det nåt ni undrar så fråga på för vi är här till mitten på februari Gottnyttår!!!

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)