• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Och det är gratis med visumansökningar just nu så därför fick ni pengarna tillbaka.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Agnes och Ville skrev 2010-11-22 20:34:25 följande:
    4 dagar kvar!!!!

Ni som är där nere nu...behöver man ta med 3/4 byxor till de små (hon är 2 år) eller räcker det med shorts och klänningar?

Har börjat packa så smått och har lite pack ångest....tar förmodligen med mig alldeles för mycket till dottern....hur mycket behövs egentligen!?!?!

Har i alla fall packat vagnsväskan....vagn, myggnät, regnskydd, 2 vällingpaket, flytväst och fortfarande plats kvar...kan hända att lite blöjor åker ner där också!
    Vi tar med 3/4-leggings men vette 17 om de kommer till användning. Denna gång tar vi med mycket färre plagg till barnen, hade med alldeles för mycket sist. Kommer ni lämna in för tvättning så behövs inte så mycket.
  • Tullemi
    Agnes och Ville skrev 2010-11-22 20:59:23 följande:
    Vi hade ju tänkt att tvätta...vi är ju så många så det lär ju inte vara några problem att få ihop tvätt

just nu har jag packat

2 shorts
    6 t-shirts
    ca 5 klänningar
    1 par thaibyxor
    2 st 3/4 leggins
    1 par 3/4 byxor

Vad tycker ni...för mycket?

Sen åker hon i ett par vanligta tight, tunn klänning och en tunn kofta 
    Låter rimligt för mig. Jag tror vi har i stort sett samma mängd kläder på vår packlista.
  • Tullemi

MissCh: Vi ska ta med vår Bugaboo Bee, men jag är väldigt osäker på om det är en bra resevagn. Tänker på hur det ser ut med lite gropiga vägar och sånt. Hjulen fastnar ganska lätt i små hål/sprickor i vägen. Men samtidigt är det min favvo-vagn så den får följa med ändå Jag är även osäker på om den är smal nog för att få plats i en tuktuk....Obestämd hm.

• Tullemi
    passau skrev 2010-11-23 09:12:18 följande:
    Kan man köpa vagn i Thailand? Tänker om planet förstör den... Eller om vi behöver 2...
    Ni ska till Karon så ni har möjlighet att köpa vagn. Billigt = Big C. Dyrt = Central Festival.
    Finns säkert fler ställen men dessa 2 vet jag att de säljer vagnar.
  • Tullemi
    Frosk skrev 2010-11-23 14:21:30 följande:
    Nu undrar jag lite över platserna på flyget. De längst fram med extra benutrymme kostar ju lite extra, är det värt det? Vår yngsta är 1½ så det känns jobbigt att ha henne i knät hela resan. Vid dessa platser så kan man ju lägga ner henne på golvet framför sig.
    Jag tycker att platserna är värda sitt pris. Men det är dock inte alltid så att passar att ha barnet på golvet. Det beror på flygbolag/kabinpersonal/turbulens.
  • Tullemi
    Lunaluna skrev 2010-11-23 13:16:38 följande:
    Hej tråden,
    Jag tänkte höra mig för om det Bästa hotellet för oss när vi ska till thailand i feb. Vi har en liten kille som är sju månader då. Överös oss gärna med förslag, jag har inte bestämt vart i thailand kosan bär än så vi är öppna för alla möjliga orter. Vi vill äta gott (vegetariskt), få schysst massage och bo bra vid stranden. Det är viktigt att det finns bra skugga och att man kan köpa blöjor nånstans i närheten.
    Med förhoppning om hjälp!
    /Lunaluna
    Oj, bred fråga. Har ni ingen preferens alls vad gäller ort?
  • Tullemi
    Anna1010 skrev 2010-11-23 22:53:18 följande:
    Två frågor till er som är/varit på Lanta:

Det är väl inget generellt problem med ATM-maskinerna på ön? Har sett alla som skrivit om att de växlat massa pengar hemma och klurat på varför...

Någon som sett (små) vattenkokare att köpa på plats? (Hellre än doppvärmare.) Alternativt tips på var någon hittat liten resevattenkokare i Stockholm (nätshopping too late... :)) 
    Många tar ju med sig ett strartkapital, men jag vet inte om nån växlar alla fickpengar hemma. Nu ska vi inte till Lanta, men vi tar med ca 2000 Skr och resten tar vi ut på plats. Det kostar visserligen att ta ut, men hellre det än att släpa runt på en himla massa kosing
  • Tullemi

...och jag som älskar solstolen charter varning eller inte. Jag kan inte med att ligga på handduk i sanden, urk.

• Tullemi

Åh, vad underbart det är att höra från er som är i Thailand nu . Vi har massa snö och det är mycket kallt, även här i GBG. Nu är det 21 dagar till avresa och jag passar på att hänga en del på gymmet och skaffa mig en beachbody 2010-2011 Haha, nej då....men lite gravidhull ska väl bort iaf. Inte så mycket annat man vill göra i detta väder heller

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)