• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Är det nån som har köpt hostmedicin till sina barn i Thailand. Vår dotter har envis hosta just nu och den brukar hålla i sig ett tag. Vi har så det ska räcka från idag och fram till och med flygresan. Men sen behöver vi ny flaska. Nåt vi ska tänka på när vi köper? Hon är 3 år snart. Vi har aldrig köpt medicin till barn i Thailand så jag känner mig lite osäker. Jag vet att de är duktiga på apoteket, emn det kanske ändå finns bra tips .

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Matillin skrev 2010-12-17 11:27:55 följande:
    När vi var där så badade vi bara på norra delen av Kata stranden, minns inte att jag såg någon longtailbåt där, men det kanske fanns.
    Inte på Karon heller men vi var ju bara på den strandremsan som låg nedanför vårat hotell.
    Min yngsta var 5 månader då och jag rätt trött så jag kanske inte minns bara

Håller med om att karon stranden är jättefin, jag tyckte bäst om den av alla stränderna på phuket sidan.
    Man kan åka longtail från Karon till bl.a Freedom Beach och säkert till Kata också, men mer än så minns jag inte att det fanns. Men jag vet inte om det är nåt att sträva efter, att åka longtailbåt...Obestämd
  • Tullemi
    Jensa1973 skrev 2010-12-17 12:15:24 följande:
    kata och karon, hur långt är det att förflytta sig till patong om man vill åka dit en em tex?
    Karon-Paton är väl ca 6 km (ca 200-300 Baht med tuktuk/taxi). Lägg till nån km/baht ifall man åker från Kata.
  • Tullemi

Tessa: jag slängde in en snabb fråga till dig för x-antal inlägg sen . Här skrivs så mycket och det försvann säkert bland alla inlägg. Hur var solstiftet?

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-12-18 08:37:41 följande:
    mjukost! ;)

vi kände inte att vi missat att ta med något alls, däremot så tog vi med alldeles för mycket saker...
    Haha, min man ska packa ner mjukost och kaviar (blä) plus ett paket knäckebröd . Vi brukar inte släpa med oss mat, men nu ska vi vara borta lite längre och då tyckte han att det var på sin plats att ta med dessa godsaker
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-12-18 08:49:03 följande:
    Om ni är chipsomaner - som jag, så ta med dipmixer också :)
    eller varför inte ostbågar. finns att köpa på vissa ställen, men det är dyrt.

vanlig ost är ju också nåt som är bra att ta med om man är borta länge, osten i thailand är inte speciellt god.

Två veckor utan klarar man ju, men sex veckor var på gränsen ;)

Har man barn som brukar vara hårda i magen är messmör en bra sak att ta med också.
    Haha, nja om jag inte klarar mig utan svensk "mat" i 8 veckor, ja då är det illa . Det finns en stor affär i Patong som heter Carrefour och där finns en himla massa saker. Hittar jag inte det jag söker där - ja då får jag vara utan. Sist saknade jag micropopcorn, men jag hittade bara vanliga i en butik (färdigpoppade) och det var en lätt besvikelse.
  • Tullemi

Vi ska köpa den där Johnson & Johnson´s babyprodukten mot myggor som alla talar om här i tråden. Vi har med ett myggnät till vagnen också, men utöver det så har vi inget. Sist i var där 2008 (Karon) då var dottern 9-10 månader och myggen var inget besvär alls. Ja inte för oss iaf, men vissa blir säkert värre bitna än andra verkar det som. Jag såg folk på stranden som hade blaffiga bett, medans vi inte hade några. Dock var säkert dessa männsikor allergiska för så där ser man väl inte ut annars.

• Tullemi

Tessa: Dreamy Spa....låter så härligt ...bara namnet liksom.

• Tullemi

Tant T: Vi sover middag/siesta hela högen När vi kommer hem från stranden så brukar hela familjen sova 1 timma eller så och efter det går vi ut och äter middag och avverkar div aktiviteter. Dottern var vaken till runt 21-22 sist vi vär iväg och då var hon 9-10 månader.

• Tullemi

Nu är det mindre än 26 timmar kvar till avresa mot Landvetter, men idag har en hel del flyg blivit inställda så hur det blir imorgon....ja det vet man inte . Hoppas att snöfallet upphör åtminstone *suck *

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)