-
Det beror nog lite på var ni ska. Hade ni bestämt än? *minne guldfisk*childhood skrev 2010-11-28 19:00:48 följande:Någon som vet om man kan köpa en barnvagn/paraplyvagn lätt på plats? Vi funderar på om vi ska köpa en vagn åt dottern på 4 år därnere, sonen på 2 år tar vi med vagn åt.
-
Nu såg jag att ni ska till Kata . Jo, ni kan köpa vagn, antingen på tex Big C (billig stor affär) eller dyrare på Central Festival (ganska dyrt fint köpcentrum).Tullemi skrev 2010-11-28 19:42:19 följande:Det beror nog lite på var ni ska. Hade ni bestämt än? *minne guldfisk*
-
Håller med föregående skrivare: tidvis höga vågor. Det var så att man själv hade svårt att hålla sig på fötter när vågen slog till/drog sig tillbaka. Trots detta åker vi snart med 2 små barn till Karon igen, men vi har ju även pool.Trulis78 skrev 2010-11-29 14:33:31 följande:
Hej!
Är det någon av er som har erfarenhet av Karon med småbarn (2.5 och 4.5 år). Är det svårt för barnen att bada på stranden där? Finns det något att göra kvällstid? Etc etc?
Det finns en hel del ok restuaranger, 2-3 marknader. Vi åker ibland till Patong på kvällen för att shoppa lite, eller till Central Festival. Var det några speciella kvällsaktiviteter du tänkte på? -
Vi har bokat av en bekant som har hus i Karon. Inget hotell, utan lägenheter i en villa ovanför tempelområdet.Jensa1973 skrev 2010-11-29 16:19:25 följande:Trulis och Mileas mamma
Vi vill också tips på hotell gärna med pool och lite halv budget!!
Vi känner att vi nog behöver lite "puls" mellan Lanta och Pherentian Island -
Nu har vi 19 dagar kvar och jag trooooor att vi endast har cherekringarna kvar att inhandla Det får bli ett uppdrag att avklara nästa vecka. Dottern har precis fått ett Nintendo DS Lite och ett Miffy-spel. Detta kan hon roa sig med på resan. Hon är knappt 3 år men redan duktig på att hantera datorer och min mobil (grrr), men hon kan knappt ta på sig kläder :-O..... Konstig ordning på utvecklingen.
-
Vi ska också till Karon, med avresa från Landvetter den 20 dec . Vi har beställt sol tills dess Skämt åsido, det har varit lite olika väder de gånger vi åkt. Första redan var det fint väder i stort sett hela resan (dec-jan) men sist vi åkte (nov-dec) var det ofta disigt och nån gång regnade det. Men diset störde inte det minsta och bruna blev vi ändå .-)Trulis78 skrev 2010-12-02 10:31:42 följande:Nu har vi bokat och betalat en resa till Karon beach på Phuket. Vi hade ju tänkt göra en långresa på två eller tre månader med bokad utresa i mitten av januari men eftersom jag fått nytt jobb blir det inte så. Så nu blir det istället en vanlig charterresa två veckor över jul men det blir roligt det med.
Vad gäller strandhanddukar har vi alltid använt saronger, dom är stora och bra att ligga på och torkar fort. Och så är dom ju inte tunga heller så de är lätta att ta med sig.
Jag håller också tummarna för att vädret blir mer stabilt. Visst brukar väl december vara fint på Phuket? -
Vi har ett Nintendo DS Lite och jag vet inte om det är samma sorts spel till de olika konsollerna. Hur som helst så är Miffys värld ett nybörjarspel. Vi testade det idag och vår dotter (som är ganska duktig på datorn tycker vi) kunde inte riktigt navigera. Men vi ska sätta oss ner tillsammans och visa henne och då ska det nog funka .madickenolisabeth skrev 2010-12-02 18:09:44 följande:Mileas mamma;
Vad är ett Miffyspel, är det ett spel till Nintendo DS eller ett eget spel. Funderar på att köpa ett spel till vår tjej som snart e 4 att ha på resorna o kvällarna när mamma o pappa äter.... Hon är dock inre särskilt datorvan, vad tror du, vad ska man satsa på? Finns det nåt eller är allt för svårt?
Finns även nåt Dora-spel och Peppa Pig, men jag vet inget om dem. -
Kan nån tipsa om en bra valutasida på nätet? Vi ska dra bort 8500 Skr från vår boendekostnad (som anges i bath) och jag får olika bathomvandlingar på varje sida jag tittar på....
-
Vi har vagnväska och jag tror att de flesta i tråden har haft det - alltså de som packar ner massa saker med vagnenbenjamin 040722 skrev 2010-12-03 16:21:46 följande:Gryntroll: Har ni en speciell vagnväska?
Hur har ni andra gjort som skickar saker med vagnen? Har ni väskor eller binder ni fast sakerna i vagnen så de inte åker runt inne i vagnpåsen? -
Är det en sån vagn som blir långsmal ihopfälld?benjamin 040722 skrev 2010-12-03 16:33:21 följande:Var hittar jag en vagnväska till en vanlig resevagn?