• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

molnen skrev 2012-01-10 18:15:32 följande:
    Hoppas det finns , vi ska på på Blue Village Exotic Khao Lak Seaview .(Tänke mäst till att torka kläder när man handtvättat
    Lämna in kläderna för tvätt istället. Sen längtar man inte efter att hålla på med en hårtork i värmen...
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    molnen skrev 2012-01-10 20:40:57 följande:
    ska testa Mangoshake ,låter jätte gott

Mumsfilibabba säger jag bara
  • Tullemi
    Thegran skrev 2012-01-10 21:11:11 följande:
    Mangoshake i all ära, men vattenmelon och banan är outstanding ;)

ja, alltså, inte ihop utan i varsin shake :)

Jag har för mig att alla fruktshakerna var ganska så smarriga . Fresh Lemon Juice var också supergott.
  • Tullemi

Vi har också haft tur med vår tvätt i Thailand *peppar peppar*

Vår vaccinationsläkare fnös när vi frågade om vi behövde Dukoral. Vi reste alltså utan och klarade oss fint. Vi blev däremot magsjuka när vi kom hem, precis som några andra i tråden nyss varit. Ingen dans på rosor, fyyy.  

• Tullemi

Tessa: min pappa lånade vår laptop och jag har sparat länken till er resedagbok (elsa i Thailand) i min webhistorik, så där satt han och läste och njöööt. Det var riktigt kul läsning sa han

• Tullemi
    Moi Je Joue skrev 2012-01-14 13:36:52 följande:
    hej thailandstråden! hoppar in här för vi åker till phuket med vår snart 10-månaders om 12 dagar. tror jag har koll på det mesta men hur funkar det i trafiken? finns det öht bilbarnstolar i taxi/tuktuk? hur har ni andra gjort?
    Det finns inga bilbarnstolar i taxibilarna och verkligen inte i tuktuk'arna. Vill man åka med bilbarnstol så kan man boka utfärder med Kids-on-board, men då blir det till att planera sina resor och jag har hört att det kostar en hel del.
  • Tullemi
    Moi Je Joue skrev 2012-01-14 14:05:47 följande:
    haha nä jag misstänkte det, kanske svårt i en tuktuk :)
    vi ska bo en bit utanför det mesta men vi ska promenera en del. dock vore det skönt att kunna åka taxi nångång men det känns lite läskigt med obältad bebis.
    åker ni ändå?
    Ja, vi åker, men undviker tuktuk's. Försökte alltid åka taxi och använda de bälten som fanns. Tuktuk åkte vi ibland när vi var trötta på kvällen - vi hade en lååång backe upp till vårt hus. Och då åkte vi i stort sett bara upp för denna backe, inte runt i stan.
  • Tullemi

Våra barn var runt 9 månader när de var i Thailand första gången och det har gått jättebra. Barn är ju givetvis olika. Lucas hade mer ont av värmen än Milea tex. Men båda ville ha mkt välling/ersättningoch lite av den lagade maten.

• Tullemi
    Jempa10 skrev 2012-02-06 17:30:44 följande:
    Nu ska jag börja planera på allvar, bara 6 veckor kvar! Så jag har läst lite packningstips och liknande. Ska skumma igenom era trådar tror jag.... Skrattande men jag undrar om ni brukar vaccinera era små. Pratade med BVC idag och dom visste inte så mycket. Ska ringa till något specifikt vaccineringsställe imorgon istället. Men på BVC pratade dom om att man kunde tidigarelägga vaccineringen mot röda hund, påssjuka och mässlingen som han ska ha vid 18 månader..... (han kommer vara 11 månader när vi är där). Någon som har gjort det??

Sen har jag kusiner som ska åka samma veva med en liten som är en månad äldre, dom fick rekommendationer att vaccinera mot hepatit. Vad tror ni om det?

Finns risk att jag kommer bli lite tjatig här ett tag framöver.... Tungan ute
    Båda mina barn har tagit en tidigarelagd MPR-spruta (Röda Hund, påssjuka, mässlingen). De var 9 månader vid de tidpunkterna och jag tycker nästan den sprutan är ett måste pga av mässlingen.
    De fick även Hep A-sprutan innan avresa. De var för små för Hep A+B (Twinrix) annars hade vi tagit den.
  • Tullemi

Halvblod: fick inget direkt svar på varför de inte ville ge Hep B innan 1 års ålder.

• Tullemi

Vi har med oss några tusen Baht så vi klarar oss de första dagarna. Därefter är det bankomat på plats som gäller. Lätt som en plätt

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)