Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
ni som varit borta längre tid, har ni ordnat visum för barnen också?
Vi skulle vara iväg i 8 veckor sist vi reste och som svar på din fråga: ja, barnen behöver visum.
Millans: men oj vad tråkigt att höra . Det är ju väldigt omvälvande när något sådant händer, men att ha en resa framför sig kan ju faktiskt vara en liiiten tröst.
Din dotter har, vad jag förmodar, sett att du mått dåligt förr? Så det är inget nytt och hon blir kanske inte rädd när det händer. Planen att ta in på ett sådant hotell som har allt låter ju toppen i detta fall. Ni blir ju inte utan mat och en DVD kan man klara sig långt på Jag säger ÅK!
I vän i Thailand/Phuket skrev detta på sin FB-sida idag :
Till alla i Sverige som är på väg till Phuket och oroar sig för översvämmningar:
Vi har sol sol sol SOOOOLLLLLLLLL!!!!!
Sluta oroa er och sluta ringa mig 5ggr per dag för att "kolla läget"
Vi har också varit en hel del i Phuket (Karon) men jag skulle nog inte heller rekommendera det. Vi trivs pga av att vi har vänner där, har hittat ett boende vi gillar, matställen som blivit favoriter osv...men det är väl inte direkt mysigt. Trafiken har blivit värre och det är svårt att bada med barn i havet (som alla andra skriver). Vi åkte ofta iväg till andra stränder som tex Kata Noi och Nai Harn, vilka är mkt lugnare. Dock hittade vi aldrig "den där extra fina stranden" som man drömmer om men det ska finnas små bukter osv (var aldrig på upptäcksfärd med 2minibarn).