• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi har en budget på ca 1000 kr/dag, utöver boendekostnaden. 1000:- ska räcka till mat, shopping, färdmedel, utflykter... ja sånt där. Vissa dagar gör man ju inte av med så mkt pengar, för att sen plötsligt spendera lite mer Sen beror det på hur länge man är borta. Man kanske har ett lugnare tempo omman är borta längre tex.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2011-09-30 13:20:55 följande:
    Vi har en budget på ca 1000 kr/dag, utöver boendekostnaden. 1000:- ska räcka till mat, shopping, färdmedel, utflykter... ja sånt där. Vissa dagar gör man ju inte av med så mkt pengar, för att sen plötsligt spendera lite mer Sen beror det på hur länge man är borta. Man kanske har ett lugnare tempo omman är borta längre tex.
    Ska väl tillägga att vi inte är några fan av arrangerade utflykter, som tex elefantridning eller James Bond Island (UNDVIK). Vi hyr bil (maken kör) och åker runt på egen hand.
  • Tullemi
    emsapemsa skrev 2011-10-03 20:28:06 följande:
    Hoppar in lite med en fråga om flygbiljetter. Jag har rest till Thailand innan, men då har det antingen varit en kombinationsbiljett (till andra länder också) eller så har vi åkt på lågsäsong. Senast åkte vi i oktober och flög till Bangkok, betalade ca 4500/person med Qatar.
    Men nu har jag suttit o kollat runt lite på biljetter till oss (och bebis) i mars nästa år. Eftersom vi reser med barn då så hade vi tänkt flyga till Phuket istället för att slippa resan från Bangkok .Hittar inte en enda biljett under 8000 per/person (inkl skatter).

Ni som rest under den perioden, vad har ni betalat? Och har ni några tips på bra sidor? :) 
    Grattis Rynkar på näsan vi hittar inga fynd heller...... Våra barn är små, men ändå såpass stora att de måste ha egna säten, vilket egentligen är skönt (inget kul att ha dem i knät) men inte skönt för plånboken. Lucas är just nu 20 månader och Milea lite över 3,5 år: minst 8500:-/barn *fnurf*
  • Tullemi

sMILLA: Aerosvit flyger and från Stockholm va? (Vi bor i GBG.)

• Tullemi
    bohusbebis skrev 2011-10-04 09:57:15 följande:
    Funderar på att ha en cykelvagn/kärra när vi är i thailand nästa gång och kanske ta oss runt lite mer på cykel än moppe nu när barnen blivit lite större... tänkte att det kunde vara smart med en sån som både går att ha som "barnvagn" och koppla bakom cykeln. Jag tänkte att vi skulle hitta en här hemma och hoppas att den kan gå som barnvagn på flyget (?) - maken tror att det går att hitta på plats. Vad tror ni, kan det finnas att köpa i thailand (bangkok / rayong?). Kan inte påminna mig om att jag sett nån...
    Jag kan inte heller minnas att jag sett en sådan, men jag vet att tex vissa större varuhus har hemsidor. Ev kan man kika lite på sortimentet där. Central Festival har en hemsida men jag vet inte om de har ett varuhus i Bangkok.
  • Tullemi
    Acefi skrev 2011-10-05 20:47:30 följande:
    Våra har fått hep A innan vi åkt och de har varit 8 och 9 månader.
    Samma här.
  • Tullemi
    enny signatur skrev 2011-10-06 16:34:47 följande:
    Sälv skulle jag väldigt noga fundera över huruvida det verkligen är nyttigt för barnet att få det mot vad det faktiskt ger...
    Hur menar du då?
  • Tullemi
    Camilla D skrev 2011-10-06 22:19:16 följande:
    Hoppar in här!
    Nu är resan bokad!!! Kamala Beach (sunwing resort) den 19/3. Är borta 2 v. Reser från Landvetter.
    Skall bli helt underbart!!!
    Min man, jag och våra 4 barn (11, 9, 5 och 1 år)
    Nu hoppas vi bara skolan beviljar ledigt med!!!

Kul att läsa alla packningstips och annat matnyttigt!

Någon som varit i Kamala beach? Utflyktstips? Hur långt är det till Khao lak?
    Ca 10-12 mil till Khao Lak från Kamala. Vi gjorde den turen (från Karon Beach iofs) med bil och det var trevligt
  • Tullemi
    Thegran skrev 2011-10-07 10:57:20 följande:
    I måndags föddes en ny liten blivande Thailandsbesökare :)
    Wohoo, vad roligt Grattis till knytet.
  • Tullemi
    Dynah skrev 2011-10-08 19:01:51 följande:
    Har hört att det är översvämningar i Phuket just nu...vi åker den sista oktober, hoppas det runnit undan då. Ska till Khao Lak. Har velat hit och dit gällande helpension, halvpension eller endast frukost (som ingår). Har nog bestämt mig för halvpension, dvs middag på hotellet. Finns 3 olika restauranger att välja på och aktiviteter för barnen, lunch på stranden eller nåt liknande, vad tror ni?
    Skippa helpension som Tessa skriver. Det är ju SÅ kul att gå ut och äta och testa nya ställen
    Har en kompis som bor på Phuket och det regnar regnar regnar
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)