• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Millans hustru skrev 2011-05-07 11:42:58 följande:
    Men ingen här har bott på fritidsresors Merlinhotell som det verkar? hade hoppats på lite inside information verkar finnas lite spridda åsikter om patong, vi är osäkra på vad vi skulle tycka...
    Kolla på www.thailandforum.se
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Flamma skrev 2011-05-09 07:29:27 följande:
    Ska kika lite Men nu åker ju vi när det är lågsäsong, så vi hoppas att vissa saker kommer vara lite billigare denna gången
    Vi pratade med en kompis härom dagen som bor i Karon och han sa att det var väldigt lugnt just nu. Mest ryska turister.
  • Tullemi
    jennnjenn skrev 2011-05-09 15:18:02 följande:
    Låter helt suveränt! =) Vi hade väl räknat med en dagsbudget på 1000kr 2 vuxna 3 barn (1,2,16 år) får se om man kan hålla det. HAde hittat ett sådär bra hotell på Kata men låg inte vid stranden men det verkade dock helt ok.. men så hittade vi nu en resort med ving dock på Karons beach och priset skiljde sig markant. FR 4v 95000 Ving 3 veckor 65000, så då tänkte vi att vi skulle slå till på 3 veckor med ving fast dock på Karon vilket jag vet inte skall vara barnvänligt. Skulle precis till att betala bokningsavgiften men så blev jag tveksam... bah... kommer aldrig kunna bestämma mig!!!! =/ =/ Vi vill ju ha en fin semester, kunna gå och shoppa, välja bland flera restauranger, men samtidigt även ha det lite lugnt med tanke på barnen. Hade du valt karon elelr skall jag inrikta mig på kata? *beslutsångest*
    Var det Phuket Orchid Resort i Karon? Har för mig att det ligger i södra delen av Karon, dvs närmare Kata. Är detta fallet så kan ni ju ta en promenad eller en tuktuk till Kata-stranden istället för att bada på Karon Beach.
  • Tullemi
    jennnjenn skrev 2011-05-09 16:59:16 följande:
    Jo det stämmer fint att det är orchid! :) Visste inte att det gick att promenera, men det låter ju superbra! :)

Får nog betala in bokningsavgiften =) 
    Ja, fast jag ska väl tillägga att det är ganska mycket trafik och hettan är ganska rejäl så om nu VILL/ORKAR gå är väl en annan femma
  • Tullemi

På tal om smink så hade jag det på min shoppinglista när vi var i phuket i vintras. Men allt jag kom hem med var några lådor kopie-ögonskuggor och några hårvårdsprodukter från boots. Priserna hade gått upp på sminket snyft . Nära på samma priser som hemma.

• Tullemi
    molnen skrev 2011-05-11 17:35:21 följande:

Kan man köpa  Converse i Khao lak ? var ?

se inlägg 8329, bara några inlägg tillbaka
  • Tullemi
    Flamma skrev 2011-05-12 07:07:14 följande:
    Fyller vi fortfarande i avreselistan?
    Hm, vet inte alls. Jag har nog aldrig direkt tittat på den.
  • Tullemi
    molnen skrev 2011-05-12 16:39:31 följande:
    OK ,någon annan som sett i barn st. ?
    Ja, kopior dock. Karon/Phuket.
  • Tullemi

Lilla Gny: jag kan svara på matfrågan.Vi hittade gröt på större supermarkets i Phuket, tex Carrefour, HomePro Village och Tesco Lotus. Det var inte riktigt samma gröt som vi har hemma i Sverige, men den funkade bra. Däremot vet jag inte vad det finns för utbud dit ni ska. Burkmat var värre.Vi hittade endast 2 sorter som funkade (Heinz) och de var ganska dyra (ca 20-25 kr/burken). Det fanns andra sorter, men innehållet såg mysko ut. Säkert nån i tråden som kan intyga detta

Det kan vara bra att ha med sig Alvedon/Panodil/Ipren i supp-form. Mycket enklare att ge barnen om det behövs och vi har aldrig hittat det på apoteken i Thailand.

Solskyddskläder är ett måste och även det kan vara svårt att hitta i Thailand- så ta med.

Ta inte med för mycket kläder. Det är smidigt att lämna in kläderna på tvätt istället, plus att det finns kläder att komplettera med om det kniper.

Blöjor finns och de kostar som hemma.Dock tycker jag att de var ganska tjocka men inte heller det spelar nån roll under en semester.

Välling finns INTE. Ersättning typ NAN finns att köpa på de flesta ställen om detta skulle behövas.

• Tullemi

Vi har aldrig tagit på våra barn nåt långärmat eller tunna byxor. Vi hade med tunna bodys till Milea när vi reste med barn första gången (2008) för vi hade fått rådet att det kunde vara bra. Men det var ju såå varmt att det hade varit hemskt för henne. Jag skulle själv inte ta på mig byxor i Thailand. Jag har haft tunna capribyxor men det var nästan too much. Men vi alla upplever ju värmen olika så man får väl prova sig fram

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)