• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

ulligulli skrev 2010-10-10 21:29:31 följande:
    ulligulli skrev 2010-10-10 21:29:31 följande:
    Jag beställde därifrån och det tog nästan 2 veckor innan de kom. Du kanske kan ringa och säga att du behöver snabb leverans...
    Jag beställde därifrån och det tog nästan 2 veckor innan de kom. Du kanske kan ringa och säga att du behöver snabb leverans...
    ja, får göra det ifall vi inte får tag i dem på annat håll under veckan.
  • Thegran
    winters skrev 2010-10-11 09:15:19 följande:
    Jag fick badbyxorna en vecka efter jag beställde, så jag trodde att det var något liknande nu. Tror inte att det ska vara något problem Tessa, men när du beställer kan du väl skriva att du behöver ha dem innan 27 oktober eller nåt, annars vill du inte beställa.
    Tack för tipset! Vi ringer och pratar med dem innan vi beställer, men vi köper hellre från badhuset här som trodde att de skulle få leverans i veckan.
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-10-11 13:35:29 följande:
    Ingen bild tyvärr, de gröna är lite otympliga, min 2,5 åring har dem. De röda är inte större än vanliga armringar. Funktionen är helt outstandig, alla tittar på mina barn och förundras över deras flytförmåga!

Jag behöver hjälp få tag i billig, superstor lätt resväska. Var på RUSTA för att köpa en 85 cm för 299 kr, slut i hela Sverige. Kollat Jula, Biltema, ClasOhlsson också. Har jag missat någon?

Dessutom är jag så i valet och kvalet om jag ska vaccinera minstingen mot hepatit B, han blir 8,5 månader i november då vi åker. Twinrix är han för liten för i år men någonstans borde han kunna få mot hep B. Det är tuktuk/trafiken jag tänker på.  
    måste det vara en hård väska?
    vi har köpt en STOR hockytrunk. Den går att bära som ryggsäck kortare sträckor, har hjul och handtag så man kan dras den också.
    finns på stadium;
    http://www.stadium.se/sport/lagsport/hockeyutrustning/086680/reebok-7k-wheel-backpack
    den ser inte så stor ut på bilden, men den är stor! och väger nästan ingenting.

har du nära till Ullared så finns det billigare väskor på GeKås annars. Ica Maxi brukar också ha till bra pris.
  • Thegran

har precis bestämt oss för att köpa en vattentät påse till kameran, så vi kan ta foton under vatten :)
    kul!
    blir dock lite smått förskräckt när jag tänker på hur mycket kringkostnader det blir med allt man köper, jisses!

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-11 21:43:33 följande:
    Den väska ser jättesmidig ut. Ska kanske in och kika på den då
    Vi har ju inte testat den riktigt än, men den står framme här hemma, och hitills är vi helnöjda! Känns rejäl och bra!
  • Thegran
    trollis 81 skrev 2010-10-11 22:13:24 följande:
    Sån har vi, dem e kanon. Nu har vi dock investerat i en vattentät kamera istället.
    vi velar...nu är vi inne på att köpa en kamera istället :S
    men jag vet inte..vi har ju en kamera som är helt ok..
  • Thegran
    Bonanza skrev 2010-10-11 22:32:19 följande:
    Hej, får jag ställa en fråga angående flygbiljetter?

Vi har börjat planera en månads vistelse i thailand i januari 2012, och jag surfar runt lite bara för att se vad flygbiljetterna ligger på för att kunna lägga upp en budget. Men jag blir lite förvånad, för jag tycker att jag hittar så pass "billiga" biljetter ändå. Vi är 2 vuxna + 2 barn + 1 bebis vid resetillfället, och jag har hittat biljetter för 20-25 000 för oss alla. Vad har ni betalt för era?

För är det så pass billiga biljetter man kan köpa så behöver 1-2 månader i thailand inte bli så hutlöst dyrt som jag har befarat.
    vi har gett strax över 20 000 för två vuxna och ett barn som reser som infant nov-dec
    Men, då har vi dels bokat sådana man inte behöver betala fören en månad innan avresa. Ombokning och avbokningsbara oavsett orsak. och så är vi borta över 4 veckor = dyrare biljetter.

det pris du har hittat låter riktigt bra. När är det du har hittat sådana priser?
  • Thegran
    trollis 81 skrev 2010-10-11 22:34:09 följande:
    Det e mindre bökigt med en kamera, men betydligt dyrare oxå.
    Har er nuvarande kamera objektiv som åker ut när ni sätter igång kameran?
    Isåfall rekomenderar jag inte påsen, för då åker kameran runt i påsen under tiden och det e svårt att få den rätt igen, likaså om man har en ratt för att sätta igång den.
    ja, det åker ut. Har nog bestämt oss för en kamera tror jag...verkar kunna få köpa en begagnad, så inväntar bara lite mer info om den innan vi bestämmer oss :)
  • Thegran
    Karisma skrev 2010-10-12 08:45:51 följande:
    Varför är det dyrare biljett om man stannar längre? Borde ju eg inte spela ngn roll hur länge vistelsen i Thailand är.

/K
    stannar man över 4 veckor så köper man en "tre månaders biljett", vilket är dyrare. varför vet jag inte, men så är det iaf.
  • Thegran
    Dodisens mamma skrev 2010-10-12 08:00:16 följande:
    jösses vad grejjer ni "måste" köpa inför eran resa vi har en sån plastsäck som vi köpt från flygplatsen till våran sulky, den har fungerat bra till alla resor vi gjort och komer säkert duga till thai med.
    haha ja, alla grejer runt om kostar snart mer än själva resan :) visst är mycket av det inget måste, men en hel del saker underlättar ju lite...som en bärbar dvd till flyget, en enkel sulky (vill inte släpa med vår brio spin), väska till den för att skydda så gott det går och för att kunna fylla med lite extra, flytväst för att kunna åka båt, batterier + laddare till dvdspelare, solskyddskläder, vattenkokare för att enkelt kunna fixa välling och koka nappar, cherekringar för att underlätta vid bad etc etc.
    och snart en ny kamera då :)

Men, allt det här har man ju kvar efteråt också och har användning för :)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)