• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Smilla75 skrev 2010-10-07 11:44:28 följande:
    Jag blev gravid direkt efter att jag slutat med p-piller som jag ätit i 18 år! Har hört att det kan vara lättare att bli gravid strax efter pillerstopp. Jag tycker inte du ska gå där nere och ha ont. Själv har jag satt in en hormonspiral för en dryg månad sedan och blöder oavbrutet och så kan det vara i tre månader, vilket innefattar Thailandsvistelsen. Drygt.
    Tack för ditt svar!
    Är lite fundersam just nu, har inte alls så ont som jag brukar ha första dagen och blöder inte lika mycket heller...andra dagen brukar vara värst, så blir "kul" att se hur det blir imorgon...
    Konstigt!
    Om den här mensen blir lindrig, törs man då hoppas att nästa också ska bli det..?

Hoppas du slutar blöda snart så du slipper det i thailand!

Nu är det inte riktigt thailandsrelaterat längre känner jag...sorry!
  • Thegran
    MissKaos skrev 2010-10-07 12:34:12 följande:
    ..man kan ju inte veta. Det kan bero på hur mkt din slemhinna har hunnit "tjockna" alltså hur mkt du blöder ut. Jag tror nog du kan ta cykloF när din mens kommer då vet du ju att du inte är gravid så det kan ju inte påverka något foster. (och ja, jag är sjuksyster  )
    Tack!
    jag ringde läkemedelsrådgivningen, och de sa att jag kunde ta cykloF då det inte innehåller några hormoner utan enbart påverkar blodets koagelering (ingen aning om hur det stavas, men nåt sånt antar jag :) ) så det skulle inte påverka chansen att bli gravid Skrattande
    ska köpa hem en förpackning idag, och testa ifall mensen blir som den annars brukar.

det var inte för att jag var rädd att skada ev foster som jag funderade, utan mer om det kunde försvåra att bli gravid om man åt dem, men det skulle det ju inte göra :)

Tack snälla ni för era svar! Har bestämt att inte börja med p-piller igen utan testa cykloF istället och hoppas att det hjälper.
  • Thegran
    Millans hustru skrev 2010-10-07 11:42:14 följande:
    Råkade läsa att dengue finns i thailand, visste inte det o blir lite orolig, hur vanligt är det tro?

På Phuket har det skrivits en del i tidningarna om det (phuketgazett eller liknande) och jag har även läst på ett annat forum att myndigheterna varit ute och försökt få bukt med det.

Men, använd myggmedel, och oroa dig inte!

• Thegran
    MissKaos skrev 2010-10-07 13:30:07 följande:
    ..använd myggmedel.. Vi har bekanta som har fått det, på Phuket. Flera i familjen fick det. Det kommer och går tyvärr. Det finns alltid men det är mer eller mindre mängd smitta sas.
    Thegran skrev 2010-10-07 12:43:32 följande:
    Tack!
    jag ringde läkemedelsrådgivningen, och de sa att jag kunde ta cykloF då det inte innehåller några hormoner utan enbart påverkar blodets koagelering (ingen aning om hur det stavas, men nåt sånt antar jag :) ) så det skulle inte påverka chansen att bli gravid Skrattande
    ska köpa hem en förpackning idag, och testa ifall mensen blir som den annars brukar.

det var inte för att jag var rädd att skada ev foster som jag funderade, utan mer om det kunde försvåra att bli gravid om man åt dem, men det skulle det ju inte göra :)

Tack snälla ni för era svar! Har bestämt att inte börja med p-piller igen utan testa cykloF istället och hoppas att det hjälper.
    Nej det kan inte påverka dina chanser så. Det skulleväl vara om du åt det och VAR gravid, då kunde det ju isf vara farligt för fostret -det skulle kunna ge koagulering i blod som ska till fostret och orsaka abort. Teoretiskt iaf. Men det är ju ingen risk om du mensar.. VI hoppas istället att du får kasta förpackningen och får glädjen att må lite ialla på vägen hem.. Eller, mina tuttar svullnade upp snyggt innan jag viste om graviditeten. Det är snyggt i bikinin Tungan ute
    haha, då kanske nya tuttarna väger upp magen som blev ful efter förra graviditeten isånnafall ;)
  • Thegran

var till apoteket för att köpa cerat t till läpparna, med solskydd.
    de hade bara styrka 25. fungerar det även till dottern tror ni, eller går det att få tag i någon med högre skydd?
    enligt båda apoteken i stan gick det inte nämligen.

• Thegran
    MissKaos skrev 2010-10-07 19:19:10 följande:
    Sjävlklart Min mage är inte heller snygg längre, den är mjuk och fluffig och randig. Men tydligen skön som kudde enl barnet. Och ränder, är det så fult eg? Folk köper ju randiga tröjjor lixom, jag har fixat rädnerna direkt på huden
    haha, ungefär som min då ;)
    randigt är hippt!
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-07 19:38:49 följande:

Angående läppcerat med spf så finns det med faktor 50 och dessutom är det ett märke som säljs på Apoteket:

www.vichyconsult.se/ProductList.aspx

Man får själv leta upp cerater bland produkterna, det gick inte att direktlänka.

men jäkla apotek här hemma!!
    får göra ett besök på något apotek i grannstaden nästa gång vi ska dit då.
    köpte två st med faktor 25, undra om man ska lämna tillbaka eller köra det  till oss vuxna kanske..hm

tack för ditt svar!
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-07 20:08:58 följande:
    Jag har fått beställa hem vissa Vichy produkter via Apoteket, de har inte alla hemma. Men det ska gå att få tag på iaf. Svårt att få lämna tillbaka hygienprodukter, men samtidigt så köpte du ceraten endast pga att de sa att 50 inte fanns så nog är det deras "fel"
    är de inte öppnade får man lämna tillbaka, men vi behåller dem, det är ju bara 100 kr ändå så.
  • Thegran
    mattispadd skrev 2010-10-07 21:34:40 följande:
    vi brände oss med 50 spf.....och körde det varje dag.....så mer än 25 måste du ha
    vi har aldrig haft något alls till oss själva (läppcerat alltså, solkräm har vi haft) och aldrig bränt läpparna, men dottern ska såklart ha ett ordentligt skydd.

får försöka hitta ett med högre faktor.
  • Thegran

var kan man mer leta efter cerat med solskydd förutom apoteket?
    såg på deras hemsida att det med spf 50 var slutsålt.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)