• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

just ja. jag har köpt en söt sele att ha i Bangkok också ifall dottern inte vill sitta i vagnen :)
    egentligen är jag lite halvt emot sådant, men i den staden känns det som ett måste, går inte att släppa en vild tvååring lös!

• Thegran
    Karisma skrev 2010-10-12 09:07:14 följande:
    Har du koll på hur mkt det skiljer i pris? Är ju helt galet enligt mig men visst de vill ju tjäna pengar.

/k
    ingen exakt koll tyvärr.

Men när det gäller flygpriser spelar många faktorer in,
    tex mina svärföräldrar flyger samma flyg som oss på vägen dit. De är borta 18 dagar, och flyger sen hem.
    de har bokat sina biljetter via nätet, och betalade direkt.
    de betalar strax över 12 000 för två vuxna. ( alltså ca 6000 kr/pers) vi betalar ca 9700/per vuxen, men då har vi också betydligt bättre av- och ombokningsvillkor.
    Samma resa som vi bokat, kostar idag ca 3000 kr mer per biljett, och då utan de avboknignsvillkor som vi har.
    Så - boka i god tid.
  • Thegran
    Millans hustru skrev 2010-10-12 10:05:29 följande:
    Är det någon som vet om man kan köpa engångskamera för undervatten slom man kan ta med vid snorkling? inte läge att köpa helt ny vanlig kamera...
    ja det finns, har dock hört att de inte är nåt vidare.
  • Thegran
    Karolina75 skrev 2010-10-12 10:21:15 följande:
    Engångsbadblöjor har jag aldrig hört talas om! Var köper man det?! Är det dyrt?
    finns i vanliga mataffärer.
    Vi har använt huggies, funkar bra!
    minns dock inte vad de kostar..men det är inte spec dyrt iaf.
  • Thegran
    Millans hustru skrev 2010-10-12 11:06:03 följande:
    så dåliga att det inte ens är värt det som enda alternativ tror du? tänkte ge hustrun i födelsedagspresent men hon är bra på foto o säkert rätt petig...
    det vet jag inte däremot. läste om nån som läckte in vatten.
    de ger säkert ok bilder, googla lite på olika märken så hittar du säkert någon som är bra!
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-12 13:25:46 följande:

BVC-tanterna kan vara lite hysteriska ibland. Har ni aldrig fått höra från dem (eller andra för den delen) att ni inte borde åka utomlands alls med era små? Det fick vi höra från vaccinationsdoktorn :-O "det bästa vore att inte åka alls" sa han "för barnen har inget utbyte av en sådan här semester" -SUCK!

vår bvc tant är toppen, ibland ;) Hon har inte sagt ett negativt ord om resan, nu är ju iof dottern 2, men måååånga har invändningar ändå.
    Vi bor granne med bvc tanten dessutom, så upplever att hon är lite extra snäll mot oss, haha :)

Kvinnan på infektionskliniken som tog andra twinrix sprutan på dottern däremot...henne blev jag arg på!
    Först var hon jätte fjompig,  hon pratade med bebisröst och lät som att hon skulle göra något som gjorde jäääätteont och var jättehemskt.
    och så sa hon att "Ja, det är ju faktiskt ett övergrepp det här" när sprutan var tagen. Tack för den liksom.

hon som tog första sprutan var toppen. Hon var pedagogisk och snabb, och efteråt fick dottern välja två bamskebokmärken som hon sen höll hårt hela vägen hem.
     Men den här andra...suck.
  • Thegran

på tal om tradera, budade hem en kamera därifrån idag.
    en vattentät, såklart :)

• Thegran

Måste bara berätta! Vi pratade om cherekringar, idag ringde jag ett badhus i grannkommunen, där vi brukar handla badbyxor o sådant till dottern och frågade om de hade ringarna och vad de kostar..de fanns inne, och de tar 229 kr bara!! 299 kr hittade jag för på nätet, plus frakt...så det här blir ju betydligt billigare!

• Thegran
    Lelle87 skrev 2010-10-13 13:48:50 följande:
    oki.. vilken tur hade nästan tänkt vaccinera min lilla hon kommer ju vara 8 månader vid resan.. Måste man vaccinera sig själv?
    absolut! Bara dumt att inte göra det!
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-13 18:27:57 följande:
    Badbyxorna som stänger inne ev olyckor är jättebra . Vi tar med oss det till Lucas och Milea hade det vid förra resan (behövde bara skölja bort en olycka).
    håller med om att de är toppen!
    Använder det till dottern här hemma, både i badhuset och på stranden!

har haft dolphine swimwear, som har "dragband" i ben och midja (sitter toppen eftersom man kan reglera storleken själv) och nu har vi imse vimse, som också funkar fint.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)