• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

funderar på sånna där cherekringar.
    dottern är precis två när vi är där - vilken färg ska man ha?
    läste att de röda var för barn som aldrig använt de tidigare, är det alltså sådana vi ska ha då, eller är det för mindre barn?

är de de bästa på marknaden, eller funkar andra märken lika bra?
    har aldrig använt sådana, och aldrig känt något behov av det heller men nu blir det ju bad varje dag...

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-10 10:41:54 följande:
    Vi ska nog också köpa sådana. Dottern är 2 år och 10 månader när vi åker, men defitivt en nybörjare ändå. Ska googla lite me rom dem.
    Ringde och pratade med dem på badhuset nu precis, där vi gick babysym. Hon rekomenderade att köpa de röda direkt, fast vår dotter är nybörjare. De gröna använde de bara någon gång och gick sedan så fort som möjligt över på de röda sa hon så hon tyckte att vi absolut skulle köpa de röda.
    Vi litar nog på det tror jag.
    Hoppas de hinner komma in bara, de var slutsålda just nu men hon trodde de skulle dyka upp snart. Är ju skönt att slippa frakten, de kostar ju ändå lite.
  • Thegran
    skreThegran skrev 2010-10-10 10:00:46 följande:
    funderar på sånna där cherekringar.
    dottern är precis två när vi är där - vilken färg ska man ha?
    läste att de röda var för barn som aldrig använt de tidigare, är det alltså sådana vi ska ha då, eller är det för mindre barn?

är de de bästa på marknaden, eller funkar andra märken lika bra?
    har aldrig använt sådana, och aldrig känt något behov av det heller men nu blir det ju bad varje dag...
    skrev visst fel ser jag...de gröna var för nybörjare ju..
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-10 11:17:34 följande:
    Så de röda är aktuella för en 2-3 åring?

enligt henne jag pratade med så, ja.
    de gröna använde de bara ett par gånger enligt henne, sen bytte de till de röda så fort som möjligt.

funderar på att försöka få tag i ett till badhus som jag tror kan ha sådant och höra vad de säger, men de har inte öppet idag tror jag.

• Thegran
    mattispadd skrev 2010-10-10 14:44:53 följande:
    vad kostar en taxi från Krabi flygplats till hamnen där båtarna går till koh lanta???
    vill du ha med bilbarnstol så ca 3000 bath beroende på vilka du bokar med,.
    tar du en taxi utanför flygplatsen är det billigare, men då får du antagligen inte bilbarnstol och kanske inte heller bälten.
    vart ska ni sen? det går båtar både från saladan och old town.

ska ni åka direkt från flyget till lanta och sen vidare..? det blir tufft!
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-10-10 17:40:03 följande:
    vill du ha med bilbarnstol så ca 3000 bath beroende på vilka du bokar med,.
    tar du en taxi utanför flygplatsen är det billigare, men då får du antagligen inte bilbarnstol och kanske inte heller bälten.
    vart ska ni sen? det går båtar både från saladan och old town.

ska ni åka direkt från flyget till lanta och sen vidare..? det blir tufft!

Oj, jag läste helt fel! Sorry!
    Trodde det var från krabi till lanta det gällde.

• Thegran
    Millans hustru skrev 2010-10-10 20:40:33 följande:
    brukar ni dricka saker med isbitar i, i thailand?
    undviker ni att äta / dricka något? 
    vi både äter och dricker det mesta.
    det vi undviker är bufféer. men eg inte för risken att bli sjuk, utan för att det inte riktigt är vår grej.

is ska vara lungt. myndigheterna kontroller regelbundet de fabriker som tillverkar isbitarna. en gång i månaden åker de ut och tar prover på vattnet som används.
    det ska alltså vara säkert med isen.
  • Thegran
    winters skrev 2010-10-10 20:57:23 följande:

Jag beställde cherekringar från Jennifers babysim, har även affär i Göteborg, men jag valde att skicka hem dem, totalt blev det 280+30 kr. Till vår ettåring rekommenderade hon de röda, så de ska ni alla gånger satsa på! Får de nog i nästa vecka, har beställt badbyxor där innan och det har gått smidigt.
    www.jennifersbabysim.se/shop/?11,cherekringar...

oh, tack för länken! Vilken billig frakt! Kanske beställer därifrån jag med, om de inte får in dem i badhuset här under veckan.
  • Thegran
    Mia 999 skrev 2010-10-10 21:14:06 följande:
    Beställde cherekringar där och betalde för 1,5 vecka sen och har inte fått dom än, så räkna med att det kan ta tid om det är någon som behöver dem snabbt. Vi åker om 2,5 vecka och vill ju hinna prova dom innan.
    ajdå, då törs vi nog inte beställa där...åker om 3 veckor, och man vill ju vara helt hundra på att dom hinner komma.
    men, förhoppningsvis skulle vårt badhus få in dem i veckan, så vi hoppas att det inte blir några förseningar där.
  • Thegran
    Mangesfru skrev 2010-10-10 21:17:08 följande:
    Nu har jag läst här ett tag men inte skrivit något själv förrän nu. Vi åker till Phuket med två barn i november. Och för första gången på länge ska vi åka charter vilket vi inte har så bra koll på. Är det någon annan som har åkt med Ving och vet hur mycket mat man får på planet och om det finns skärmar i stolsryggarna? Ni skriver också att man kan plocka ner grejer under vagnen eftersom de inte väger den. Men då har ni inte med er paraplyvagnar? För där får ju inget plats när man fäller ihop den? Finns det något ställer på Phuket där man kan få klappa elefanter och eventuellt även rida?

Tack om någon vill svara!
    man kan köpa en väska som man lägger vagnen i, och i väskan rymms det lite mer än vagnen oftast.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)