• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2010-10-16 17:30:52 följande:
    Den självklara vadderingen i detta fall, haha.
    värre på vägen hem bara...men då får vi väl vaddera den med nyköpta kläder från BKK :)
  • Thegran

Någon som vet om hur utbudet på badshorts är på Lanta, herrmodell (eller iaf med långa ben) i motsvarande vår strl M?

• Thegran
    ulligulli skrev 2010-10-16 21:15:30 följande:
    Min man köpte äkta quiksilver till mycket bättre pris än hemma i en butik på Klong Nin förra året. var en outlet butik med massa oilka surfmärken.
    Annars finns ju hur många kopior som helstFlört.

Det är även rea på en massa webshopar här hemma nu!

www.junkyard.se/Store.aspx?S=6&Page=1&C=15

Tessa: Vart är det ni ska bo i Bangkok?

Har någon varit i Cha Am? Får bo gratis på ett 5-stjärnit spahotell där och funderar på om vi ska åka dit 2 dagar innan vi åker till Bangkok. hur tar man sig lättast och snabbast dit ifrån Lanta eller Bangkok?
    Tack, jag vill ha badshorts i herrmodell nämligen o orkar inte kolla runt här hemma :) kollade aldrig på sånt förut, men visst måste man kunna köpa sådana som passar om man har M i kvinnlig storlek i vanliga fall?
    kopia eller inte kvittar, bara jag har nåt att bada i :)

Vi har bokat Centre point, Petchburi som ligger mitt emot Platinum. Har fått riktigt bra omdömen!
    Min sambo ville absolut ha pool, annars hade jag kunnat tänka mig att boka det billigare Citin pratunam som mina föräldrar bokade.
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-10-16 21:27:02 följande:
    På Lanta finns det mest billiga kopior, som vi köpte massor av, men makens 17 åriga son hittade en liten mini outlet inne i saladan där de sålde, vad vi uppfattade som äkta märkeskläder, lite dyrare, men betydligt billigare än i sverige.

Ni behöver således inte jaga shorts här hemma innan avresa, utan det går bra att hitta det man behöver på plats. Just short finns det en uppsjö av.
    Tack för svaret!
    Frågar dig med, om man som jag har strl M, tror du man hittar passande badshorts då? (herrmodell går finfint!)
    det bör väl finnas? :)
  • Thegran
    Karolina75 skrev 2010-10-16 21:35:18 följande:
    Tack för alla svar om förpackning av vagn och vagnväskor! Det måste nog bli till att köpa en väska då! Var har ni köpt era väskor? Passar de flesta modeller de flesta vagnar eller måste man köpa samma märke som på vagnen?!
    vi har köpt den här;
    http://www.pappaprylar.se/sunshine-kids-buggy-bag-sulkyvaeska
    vår chicco lite way får gott och väl plats, man måste dock ta bort framhjulen (tar inte ens en sekund) och det finns gott om plats för blöjor, flytväst eller så.
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-10-16 21:53:02 följande:
    Jepp, tror absolut att du kommer att hitta, både vid "torget" på klong dao och inne i saladan.

Ser att vi har samma vagnväska, gillar den då den slukar mycket - men bilden är missvisande då vår väska har mjuka och inte såna stela sidor som fotot visar.
    åh vad bra! Tack, då kan jag släppa shortsfunderingarna :)

ja, håller med om att bilden inte riktigt stämmer. Blev lite besviken när jag fick hem väskan först, men när jag testade med vagnen i kändes den bra ändå!
  • Thegran
    Mathilda03 o Maja06 skrev 2010-10-16 22:44:56 följande:
    Idag är det 1 månad kvar tills vi åker  Skrattande Skrattande ni må tro vi längtar (och börjar bli nervösa Flört!
    Den 16/11 bär det iväg.

Skulle vi styra upp någon träff på Koh Lanta? Hade väl vart skoj? Glad
    vi träffas gärna, vi är på lanta till 27 nov.
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-10-16 23:12:56 följande:

Jag hittar gärna på nåt men vi åker ifrån Lanta den 17 nov. Vilka av er är där innan?

Vi åker på torsdagTyst

Vi kommer dit 2 nov :)

åh, torsdag, härligt!

Idag ska jag ut på bikinijakt!
  • Thegran
    hag7 skrev 2010-10-17 19:50:31 följande:
    Ni som ska åka till Lanta var ska ni bo . behöver ha tips då vi ev ska åka i mars.Kommer att ha med en 2 o 4 åring.
    Vi ska bo på DR Lanta på Klong dao.
  • Thegran
    cillae skrev 2010-09-17 20:42:34 följande:
    Alltså om dom har gratis WIFI då är det bara att använda, men DR har inte gratis, så då loggar man in med en kod som står på kortet. Dom info ej om att det finns månadskort, men Laguna säljer det som sagt. En del har ju gratis och så är det bara att koppla upp sig. Nåt år tidigare när vi bodde på ett annat ställe så kunde man koppla upp sig mot Noble Houses nät gratis om man satt på ett visst ställe. Men enklast är att köpa ett sånt kort om man ska vara där ett tag.
    en till fråga ang internet, om jag köper ett kort på laguna så fungerar det alltså även på dr lanta och alla andra ställen på ön?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)