Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
När ska ni åka o hur länge ska ni vara bort? Vilket bolag åker ni med?
När ska ni åka o hur länge ska ni vara bort? Vilket bolag åker ni med?
Vi räknar med att våran resa +boende kommer att kosta ca 50.000 kr för 4 veckor på Koh Lanta dec/jan då kommer vi att bo på ett helt ok hotell o det är ju högsäsong då. Vi flyger direkt med thai till krabi. Fickpengar beror ju på vad man ska göra men vi räknar med ca 20000 kr.
Linneas: Vi betalde ca 30000 kr för 2 vuxna o 2 barn (5 o 7 år) då åker vi från arlanda o direkt krabi ca 14 tim o hem tar det 16 tim.Vi tittade också på Finn air men dom var dyrare än Thai då.
Vi var på Lanta förra vinter 1 månad o jag ångrar att vi inte satte in barnen i skolan dom verkar ha jättekul, mina barn som var 5-14 år tyckte att det var mysigt i början av ledigheten men efter ett tag saknande dom rutin med skolan o liknande.Nu pker vi igen 1 månad men då infaller det under jul/nyår så det blir ingen skola den här gången.
En liten funderinga bara hur tänker ni? Min syster har precis bokat resa till Krabi restid dit 20 tim o hem 26 tim från Arlanda.Jag tycker att det är jättelång restid för en 6 o 12 åring men hontyckte att det var värt att spara 3000 kr istället för att åka med Thai 16 tim. Visst det är hennes ensak men jag tycker att det är väldigt lång restid.
Va härligt att vara i Thailand nu längtar till december.
Visst är det svårt att förstå när barnen säger att dom inte vill åka ! Min stora son som är 15 år ville inte heller åka nu i vinter men jag fick tvinga honom o följa med...
Det kanske ni kan , vart o vilket hotell vill ni bo på ? Hur gamla är barnen?
När vi åker betalar vi ca 50000 kr istället ca 90000 kr då vi bokar själva.
Vi har bokat ett hotell(har bott där 2 ggr tidigare )vi som vi vill bo på o som finns även hos charter arangörerna , vi är 2 vuxna o 2 barn 6 o 7 år . Detta hotell kan man bara boka i 2 veckor med charter o det skulle kosta ca 83.000 kr, för oss kostar samma hotell 4 vecor med transfer ca 50000 kr men då har vi bokat rummet direkt från hotellet. Vi bokade vårat flyg redan i mars men man kan boka ganska billigt nu med Emerates.