• molnen

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vad är Ellos koden på 50% och fri frakt?

• molnen
    Thegran skrev 2011-02-13 09:16:20 följande:
    solskyddskläder ska inte tvättas med tvättmedel, endast sköljas upp. Iaf mina som är från zunblock.
    Hittade denna text på sunblocka hemsida:
    Solskyddskläderna kan tvättas i maskin i 30o alternativt 40o

(Läs i respektive plaggs skötselråd).

Använd tvättmedel utan optiskt vit- och blekmedel. Använd ej sköljmedel. Tvättas separat.

Kläderna bör vändas ut och in vid tvätt för att undvika att utsätta trycket för påfrestningar.

Någon som vet varför det står ej tvättmedel på kläderna ? har mailat dem och frågat...

• molnen
    Thegran skrev 2011-02-13 12:05:37 följande:
    då kom jag ihåg fel, var hundra på att de inte fick tvättas med tvättmedel..
    aja, då får de åka in i maskinen :)
    På lappen(tättråden) på kläderna står att de inte ska tvättas med tvättmedel så du har nog läst där

Mina sköljs i vatten mellan användningarna och tvättas i maskin mad tvättmedel när de börjar bli sunkiga.Jag har haft dem i flera år och de är hur fina som helst.
  • molnen

Någon som kan tipsa om en DVD spelare med lång batteirtid och som man kan spela spel på?
    (finns det möjlighet att ladda på planet ?)

• molnen
    MiniPyret skrev 2011-02-19 19:55:27 följande:
    Vi har precis kommit hem från NOBLE HOUSE och det var helt underbart!!!!!!!!!
    Var ligger det ?
  • molnen
    madickenolisabeth skrev 2011-02-23 07:52:45 följande:
    liz1:
    När vi flög från Arlanda med Thai Airways fick vi ta med sulkyn ända fram till gaten o lämnade den precis när vi gick ombord. Hoppas ni kan göra detsamma! 

Annars har bärsele varit perfekt, vi har en sån man kan ha på ryggen o den används flitigt härnere av såväl vår 1-åring som vår 4-åring. Vi är i Thailand i 3 månader och har släpat med bärsele, sulky OCH stor vagn ( UJ) och vi är glada för alla dessa, hade inte klarat oss utan. 
    Många har bärryggsäck o det ser oxå smidigt ut! 
    Vad är det för bärsele ni har ?
  • molnen

Fattar jag rätt att ni bär äver 4 åringen i den ? var köper man en sån ?

• molnen

Vi funderar på att åka till Khaolak nästa vår någon som har tips på utflykter som passar när man har barn med (8st. barn mellan 3- 11år)

• molnen

Någon som bott på detta hotell ?  SunGarden Emerald Beach Resort & Spa, Khao Lak

• molnen
    Melodina skrev 2011-03-24 18:20:59 följande:
    Åker också på tisdag med Fritidsresor och transfer till Khao Lak. Har med oss en 6 åring och en 4 åring. Hoppas på bättring med vädret, men lite skurar gör ingenting bara vi kan ha det skönt vid stranden lite grann iallafall! Vi kommer att bo på Bhandari resort. Någon mer? Nu har man lite refeber och barnen är så excalterade!Solig
    Mina föräldrar har varit på det hotellet nu i jan och det var kanon enligt dem och deras bästa vistelse  iThailand.(de har varit där 4ggr på olika orter). Skriv gärna vad barnen tyckte och hur det funkade med dem där när ni kommer hem.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)