• molnen

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

glasögon ska det stå

• molnen

Ska finnas en cherekringar för äldre barn (sett dem på en mässa) någon som vet något om dessa ?var går de att köpa ?

• molnen

Ni som har Nintendo DS spel till eras barn (som underhållnig på planet) ,var har ni för spel ? har en dotter på 4,5år och skulle vilja ha tips på spel som passar....Hon har ingen vana av spel,finns det några lätta och vad heter de ? finns det spel som är på svenska ?

• molnen

Ni som besöker tandläkare i Thailand-tänk på risken för att drabbas av multiresistenta(MRSA mm )bakterier är stor vid vård utomlands och att ni kommer att testas för detta när ni kommer hem till Sverige besöker sjukvården. Jag tror vården är bra i Thailand om man råkar ut för en olycka eller blir akut sjuk men jag skulle inte besöka en tanläkare och utsätta mig för den "risken" i onödan.

• molnen
    märtapärta skrev 2011-01-07 10:37:41 följande:
    Vi åkte med dem i november. Allt var superbra. De stod med en skylt utanför flygplatsen med vårt namn på.
    Vi hade en stol framåtvänd till vår 4-åring och en bakåtvänd till vår 1,5-åring. När vi skulle hem fick jag ett sms dagen innan från dem för att kolla att tiden vi bestämde fortfarande gällde. Jag kan verkligen rekommendera dem!!
    Tack för alla svar ,då blir det att åka med dem om vi kommer oss iväg till Thailand
  • molnen
    humlan l skrev 2011-01-27 15:51:30 följande:
    Tack för bra tips! Köpte en mjuklift idag via Blocket. Tänkte använda den både på golvet på flyget och eventuellt som säng på hotellen. Men undrar lite.... Ska man köra med eller utan bottenplattan? Borde väl inte fylla någon funktion om man inte hade tänkt bära barnet i liften?
    Ska ni använda den som säng till bäbisen (mer än enstaka nätter ) så lägg något mjukt under annars blir det nog hårt för bäbisryggen.Har haft mjukliften som säng när vi sovet i campingstugor och då kan man ju tex ta ett täcke och lägga under.
  • molnen
    Thegran skrev 2011-01-30 22:05:46 följande:
    Sån har Elsa :) En söt liten groda :)
    Var är den köpt ?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)