-
Vi bor på Blue Village Exotic Khao Lak Seaview så det ska ligga ganska centralt men en bit att gå efter en mindre väg upp till huvdgatan/resturanggatan (kan ju alltid hänga en reflexväst på vagnen om det är för varmt att ha den på sigMissKaos skrev 2012-01-10 19:39:47 följande:Nej. det är för varmt... beror nog på var du bor? Inne i stan? Ut på/till stränderna äker man nog tuktuk el taxi eller så. Bor du ute på en strand samma in till byn, eller så går man längs med stranden.. Medtag ficklampa!
-
ska testa Mangoshake ,låter jätte gott
-
3 mars och 14dagar framåt .-)
-
Har du bild på din 5åring i en Mei tai ? skulle vilja se,funkar det ????"nyfiken"CallGirl skrev 2012-01-12 22:51:20 följande:Min menskopp ska med när vi åker.
Vi kommer för övrigt ta med någon form av bärdon till vår nästan 5åring. Troligtvis blir det en meitai. Skönt att kunna kasta upp henne på ryggen när vi går längre promenader.
Vad väger din 5åring ? har både en sådan sjal och en 20kg och 110 lång 5åring -och tror inte jag (eller någon starkare än mig) fixar att bära henne i den. -
Tack för alla svar och bilder ,ser ju bra ut Jag ska testa dock knyter man ju en Mei tai så lite svårare att få dit barnen och om dom somnar blir det bökigt.Min Mei tai har inte vaderade axelband så Patapumen ser skönare ut
Ska leta fram sjalen och testa Har bara burit bäbisar framme på magen så jag vet inte hur man knyter den på ryggen . -
Har läst någon gång i tråden att man kunde köpa Allergimed. Betapred (utan recept)på apoteket i i Thailand. Är dessa samma som hemma ? 0,5mg ? Jag är allergisk mot jordnötter och ska ha med mig tabletter hemmifrån men vore bra att veta om det går att få tag i på ett lätt sätt om de tar slut.
-
Vi hade tänkt hyra vagn ,Phil and ted av kids on board men dessa var tyvärr redan uthyrda under våran period. Hur gör vi nu ? Ska vi släpa vagn från sverige,hyra av fritidsresor på hotellet(om det nu finns?),köpa vagnar på plats ? Tips ...ska bo i Khao lak på hotellet Seaview.
-
Står inte vilken vikt dessa vagnar klarar men tror våra barn väger för mycket för dem (16 och 20,5kg).Halvblod skrev 2012-01-29 16:41:07 följande:Vet inte vad ni behöver för vagn men denna har vi köpt inför vår resa och verkar jäkligt stabil och bra med tanke på priset! www.jollyroom.se/framsidan/2me-p-sulky-5-l-be...
Där är i princip fullt liggläge och fotdelen går att fälla upp så att det blir skönare när dom ligger ner.
Någon som vet vilka vagnar som finns att hyra /köpa på plats ? -
Hittade vikt nu och det var max 15kg :(molnen skrev 2012-01-29 16:50:19 följande:Står inte vilken vikt dessa vagnar klarar men tror våra barn väger för mycket för dem (16 och 20,5kg).
Någon som vet vilka vagnar som finns att hyra /köpa på plats ? -
Någon som haft Bamseklubb på Seaview (eller något annat hotell ?) ,vad tyckte ni om det ? hur långt i förväg kommer grejerna (keps,T-shirt,ryggsäck)?