• molnen

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Martha skrev 2012-01-08 17:12:31 följande:
    Vi åkte med kids on bord å tyckte inte det var speciellt dyrt.  Dock helt klart värt det :)
    Kör kids on bord till khao lak (från flyplatsen')och vad kostar det ?
    Hur stora barn kan åka i deras bakåtvända bilstolar ? =hur stora har era barn varit ?
  • molnen
    Martha skrev 2012-01-08 17:47:39 följande:
    Hon säger att vi betlade 5200 eller 5600 bath för 2 bilar med totalt 10personer var av 3 barn i bilstol. Flygplatsen tur  å retur phuket.
    Tack för svar ska maila dem och fråga ,min stora tjej 110 lång 5,5 år gammal åker bakåtvänt (i en two way) här hemma och jag är nyfiken om hon ryms att åka bakåt i de stolar de har.
  • molnen
    Martha skrev 2012-01-09 22:22:57 följande:
    Det var en Two Way de hade.. fast min tjej satt frammåt. i den :)
    ok en Two Way är ju bättre bakåt och rymmer min stor tjej,hon sitter i en sådan här hemma. Ska de sitta framåt är ju en bältesstol bätte .
  • molnen
    winters skrev 2012-01-10 10:56:33 följande:
    Nu när vi var på Kantary Beach Villas & Suites i Khao Lak hade de tvättmaskin o torktumlare där, 80 baht har jag för mig att det kostade, så kunde man sköta det själv. Jag hade lite svårt med lukten på deras tvättmedel på tvätterierna, så jag hade gärna kört en maskin själv om vi skulle vara borta så länge som sist.
    Smart hade gärna haft det på vårat hotell ,så kan man ju tvätta i parfymfritt .
  • molnen
    MissKaos skrev 2012-01-10 15:22:36 följande:
    På bättre hotell brukar det göra det.
    Hoppas det finns , vi ska på på Blue Village Exotic Khao Lak Seaview .(Tänke mäst till att torka kläder när man handtvättat
  • molnen
    Tullemi skrev 2012-01-10 18:23:19 följande:
    Lämna in kläderna för tvätt istället. Sen längtar man inte efter att hålla på med en hårtork i värmen...
    Vill inte att de tvättar barnens kläder i en massa parfym
  • molnen

Finns "magbakterier" i någon mer form(som är lätt att ta med) än sempersmagdroppar ?

• molnen

Ska till Khao lak ,är det svart/dålig gatbelysning när man ska hem från resturangen på kvällen ?ska man ha med reflexväst ?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)