• molnen
    livet från ljusa sidan skrev 2010-11-06 21:06:43 följande:
    winters: Vi åker till koh chang om EN vecka!!! gaaalet :)

Nu har jag prov packat prampacken, får ner bugaboo been, ett babyskydd, ett paket blöjor, två flytvästar, välling, gröt, våtservetter :) Den är verkligen ENORM :)

Var är den vagnsväskan köpt ? finns den på nätet ?
  • molnen
    Millans hustru skrev 2010-11-09 22:16:00 följande:
    Jepp! o de hade klickat i "gift" o vi hade turen att slippa betala tull
    Vad var frakten ?
  • molnen

Tar ni med barnmatsburkar i glas eller bara de i plast ? (borde göra en del på vikten)

• molnen
    Millans hustru skrev 2010-11-10 18:36:52 följande:
    jag tror det blev någon miss med oss för vi betalade inte någon frakt. vi hade lite tur. så tyvärr vet jag itne. däremot har jag förstått att har man otur kan tullen ta 25% av värdet eller nåt. men jag vet inte.
    Tack för svaren
    Får se om jag vågar mig på en beställning. Vi har deras solskyddshatt ,men nu ha den gått sönder och jag tycker den är toppenbra. Hittar ingen svensksida som säljer den i större st.
  • molnen
    Mawe123 skrev 2010-11-23 20:27:13 följande:

Någon som beställt längre, typ knälånga badbyxor till barnen? Hittar mest bara uvtröjor..

sunblock har hellånga uvbyxor och 3/4 shorts .
  • molnen
    benjamin 040722 skrev 2010-12-01 12:49:22 följande:
    Ang allerigier och Thailand. Någon här som har erfarenhet av det?

Vår son har komjölksprotein allergi. Finns alternativ till smör, mjölk och fil där nere? Funderar nämlingen på om jag ska behöva släpa med hans fil pulver...

Mannen min har gluten, hur är det med det?
    Min mamma har Gluten och dom har varit mycket i Thaland och i detta land använder man inte produkter med gluten i matlagning så det är inga problem. Bröd är dock svårare att få tag i så ta med hårdbröd.
  • molnen

Någon som köpt galsögon i Thailand ,,är det billigare ? vad kortar det ?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)