• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-10-15 22:10:40 följande:
    jaaa, jag misstänker det iaf!

nä, men den är betydligt mindre än den förra..så tagenterna är mer ihoptryckta :) typ.
    Var ju tvungen att ha en "resedator"...Förvånad
    Vi var på Inet härom dagen och jag stod och fingrade på en sån fin lite laptop, men min man sa näe...... Men en ny kamera skulle HAN ha minsann.....grrr
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Jag blev knappt biten alls, kanske bara 3-5 bett. Dottern likaså. Myggen gillar inte oss - iaf inte det året. Får väl se denna gången. Maken blev ganska så biten. (Phuket)

Angående PramPack: Vi har motsvarande till vår Bugaboo (deras egna). Den är av samma typ som PramPacken och ganska så stor, men sen är den ju rejält byggd också

• Tullemi
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-15 22:35:43 följande:
    just det, den tar ju sjuuukt mycket plats när den inte används så jag tänkte att prampacken är lite behändigare... 
    Nej nej, den går ju att vika ihop (eller hur man ska förklara). Den är inte alls stor där den står i tvättstugan och väntar på sin första resa
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2010-10-15 22:39:54 följande:
    Nej nej, den går ju att vika ihop (eller hur man ska förklara). Den är inte alls stor där den står i tvättstugan och väntar på sin första resa
    Vi har den nya modellen, de har kanske ändrat den lite. Vi ska "bara" ha ner en Bee så det blir plats över - dock inte till blöjor i vårt fall. Eller jo några blir det så man har när man kommer fram.
  • Tullemi
    ulligulli skrev 2010-10-15 22:44:30 följande:
    Ett tips är att köpa clarityn(allergimedecin) så slipper du besvärliga myggbett. Du blir biten men känner inte av demGlad.
    Min minsta fick jättebesvär (feber, variga bett) förra året att vi till slut gick till en läkare som rekomenderade oss att köpa flytande clarityn för barn. Efter det fick han en matsked (och mamman 2Flört) varje morgon och inte ett synligt bett efter det...

Clarytin för barn finns inte i Sverige och man kanske inte ska använda det för mycket men känns bättre än feber och klåda... Köpte med en flaska hem som vi hade när vi var i fjällen förra sommaren. Perfekt!
    Heter det Clarityn i Thailand också?
  • Tullemi

Jag läste nyss att det finns flytande Clarityn för barn i Sverige, men .....endast på recept.

• Tullemi

Inte för att uppmuntra till okontrollerade intag av diverse mediciner men om man känner till den aktiva substansen i en medicin så kan man ofta få tag på den i Thailand. Sist vi var iväg så hade jag känning av min ischias (led fruktansvärt efter förlossningen) och tog receptbelagd medicin för värken. I Thailand kunde jag köpa på mig några tabletter att ha i skåpet hemma om jag blev dålig.

• Tullemi

Tessa: vad gott det låter, mums

Millans: Vi har ströväxlat, några eller någon tusenlapp då och då. Vi går till Forex bara för att det ligger i vårt köpcentrum. Jag orkar inte flänga runt på olika ställen för att tjäna några kronor. Speciellt inte med 2 småbarn . Iom att vi ströväxlat och inte kollat växlingskurser så har vi ev "förlorat" några kronor, men jag bryr mig inte så mycket just nu.

• Tullemi
    Agnes och Ville skrev 2010-10-16 12:41:12 följande:
    Hej alla!

Har inte varit inne här på väldigt länge och det märks för ni har hunnit skriva såååå mycket....orkade inte läsa allt nu. Får sätta mig senare!

Nu är det 1 månad och 10 dagar kvar tills vi åker!!! Ska bli så skönt!
    Vi har hela 64 dagar kvar, men det är helt OK  Cool
  • Tullemi

Många reser med väldigt enkelt förpackade barnvagnar och vagnen har klarat resan utan smällar, men vi tar inte den risken. Har (och har haft) vagnväskor till 2 olika vagnar. Sist blev visserligen chassit lite snett ändå, trots väska, men det var endast en lätt vadderad väska. Denna gången har vi en rejälare väska.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)