Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
nä, men den är betydligt mindre än den förra..så tagenterna är mer ihoptryckta :) typ.
Var ju tvungen att ha en "resedator"...
Jag blev knappt biten alls, kanske bara 3-5 bett. Dottern likaså. Myggen gillar inte oss - iaf inte det året. Får väl se denna gången. Maken blev ganska så biten. (Phuket)
Angående PramPack: Vi har motsvarande till vår Bugaboo (deras egna). Den är av samma typ som PramPacken och ganska så stor, men sen är den ju rejält byggd också
Jag läste nyss att det finns flytande Clarityn för barn i Sverige, men .....endast på recept.
Inte för att uppmuntra till okontrollerade intag av diverse mediciner men om man känner till den aktiva substansen i en medicin så kan man ofta få tag på den i Thailand. Sist vi var iväg så hade jag känning av min ischias (led fruktansvärt efter förlossningen) och tog receptbelagd medicin för värken. I Thailand kunde jag köpa på mig några tabletter att ha i skåpet hemma om jag blev dålig.
Tessa: vad gott det låter, mums
Millans: Vi har ströväxlat, några eller någon tusenlapp då och då. Vi går till Forex bara för att det ligger i vårt köpcentrum. Jag orkar inte flänga runt på olika ställen för att tjäna några kronor. Speciellt inte med 2 småbarn . Iom att vi ströväxlat och inte kollat växlingskurser så har vi ev "förlorat" några kronor, men jag bryr mig inte så mycket just nu.
Många reser med väldigt enkelt förpackade barnvagnar och vagnen har klarat resan utan smällar, men vi tar inte den risken. Har (och har haft) vagnväskor till 2 olika vagnar. Sist blev visserligen chassit lite snett ändå, trots väska, men det var endast en lätt vadderad väska. Denna gången har vi en rejälare väska.