• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-10-07 06:55:45 följande:

ett litet bekymmer..hur hade ni gjort?
    vi försöker bli gravida igen, hade hoppats på att det skulle ta sig innan resan, men fick min mens imorse.
    Brukar ha rätt jobbigt under mens, ont och blöder rikligt så slipper gärna sådant i thailand.
    funderar alltså på att börja ta mina p-piller igen, så jag kan hoppa över mensen i thailand med hjälp av dem.
    men, då antar jag att det kan ta längre tid innan det tar sig, att de tillförda hormonen kan göra att det helt enkelt tar ett tag innan de går ur kroppen igen när jag har kommit hem och slutar ta dem igen?

hur skulle ni göra..? plåga er där nere med mens och magont, eller köra med p-piller ca två månader?

Åt du piller innan förra graviditeten? Och isf tog det lång tid att bli gravid då? För det är ju ingen regel att det måste ta lång tid bara för att man ätit p-piller. För mig tog det bara en mens efter avslutad pillerätning, bägge gångerna.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-10-07 19:43:32 följande:
    men jäkla apotek här hemma!!
    får göra ett besök på något apotek i grannstaden nästa gång vi ska dit då.
    köpte två st med faktor 25, undra om man ska lämna tillbaka eller köra det  till oss vuxna kanske..hm

tack för ditt svar!
    Jag har fått beställa hem vissa Vichy produkter via Apoteket, de har inte alla hemma. Men det ska gå att få tag på iaf. Svårt att få lämna tillbaka hygienprodukter, men samtidigt så köpte du ceraten endast pga att de sa att 50 inte fanns så nog är det deras "fel"
  • Tullemi

Hua, vi har 2 vällingdrickande barn (mest kväll, men ofta morgon också) och jag bävar för mängden välling vi ska försöka ta med oss. Lucas kommer vara så pass liten att han kan dricka ersättning blandat med välling.... Men Milea är väääldigt förtjust i sin välling *suck*. 54 dagar x 0.8 liter - ja ni förstår Tungan ute

• Tullemi
    Mitt livs lycka skrev 2010-10-09 08:23:08 följande:
    Har en son som är mjölkallergisk och sist vi var i Thailand var han så var han så liten att jag inte behövde fundera på mjölkfri mat  eftersom han då enbart åt barnmat. Nu är han däremot större och han kommer ju att äta mat med oss på restauranger. Men visst är det ytterst sällan komjölk används i matlagningen i Thailand??? Någon som vet??
    I riktig thaimat är det så gott som obefintligt med mjölkprodukter. Kan inte komma på en enda maträtt faktiskt.
  • Tullemi
    Millans hustru skrev 2010-10-09 23:11:27 följande:
    oj jag trodde en sprayflaska med ättika räckte. Okej hur gör ni VANA resenärer?!
    Jag har inte varit i Thailand en himla massa gånger men iaf 2 ggr (och flera veckor) men vi har aldrig tagit med vare sig ättika eller vinäger.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-10-10 10:00:46 följande:
    funderar på sånna där cherekringar.
    dottern är precis två när vi är där - vilken färg ska man ha?
    läste att de röda var för barn som aldrig använt de tidigare, är det alltså sådana vi ska ha då, eller är det för mindre barn?

är de de bästa på marknaden, eller funkar andra märken lika bra?
    har aldrig använt sådana, och aldrig känt något behov av det heller men nu blir det ju bad varje dag...
    Vi ska nog också köpa sådana. Dottern är 2 år och 10 månader när vi åker, men defitivt en nybörjare ändå. Ska googla lite me rom dem.
  • Tullemi
    Millans hustru skrev 2010-10-10 14:31:41 följande:
    har du råkat ut för maneter? jag har lite svårt att få grepp om hur vanligt det är att man bränner sig? vi ska till koh lanta.
    Aldrig! Jag har känt av små trådar av nån typ av manet, men det har nog alla som badat i Thailand känt av. Det sticks till lite grann. Men inga maneter annars.
  • Tullemi
    Hanakana skrev 2010-10-10 14:30:16 följande:
    Livet från ljusa sidan: Vi åker i slutet av mars från Arlanda med Thai Airways.

Vi ska nog ta med en liten flaska vinäger i badväskan för säkerhets skull. Men jag har läst att
    de farliga kubmaneterna finns bara på den östra sidan av Phuket. Alltså inte runt Kata och Karon.
    Fast man vet aldrig vart man hamnar om man tar ngn längre utflykt...
    Det finns knappt några fina badstränder på östra sidan ändå
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)