• winters
    Heeso skrev 2010-11-15 10:35:32 följande:
    Tack Winters då vet jag. Vi klarar oss nog men det är verkligen på gränsen
    Ikväll åker vi. Dessvärre har den äldsta fått en brakförkylning. Hoppas verkligen bara att det är en förkylning...men troligtvis då jag precis haft det.
    Ja, vi är oxå på gränsen, men det hade ju aldrig gått om vi inte hade fått ha de extra kilona för att vi är borta så länge...

Hoppas att flyget går bra ändå, osis med förkylningen! Vi kanske hör er, sitter ju lite längre bak! Skrattande

Nu ska vi snart packa det sista när lilleman vaknar och sedan är det snart dags att åka, tjohoo!
    Oscar 091001
  • winters

Hej hej från Ao nang! :)

Nu har vi avklarat våra första dagar här, i dag sprack det upp rejält och blev tokvarmt på eftermiddagen. Sedan vi kom har det varit växlande molnighet och ganska behagligt, men nu visade solen upp sig utan moln och då är det vaaaarmt! Regn har det oxå kommit, men aldrig på oss och det är fort överstökat och lämnar en härlig luft efter sig.

Ska försöka dela med mig med lite tips till alla er som väntar på avresa!

På flyget bäddade vi med en stor medhavd huvudkudde på våra brickor till Oscar och några småkuddar, det var jätteskönt att han kunde ligga där utan att behöva vara i vår famn hela resan. Han fick både babymat och barnmenyn.

Vagnsväskan från Sunshine kids var toppen till vår Chicco Liteway, inte en skråma, hade även lindat in den i wellpapp och under den var 2 ½ paket blöjor o en flytväst. Kunde lägga ner den utan att montera isär och de tittade aldrig i den.

Något av det mest användbara har varit gåselen från Sunshine kids, med den kan vi spänna fast honom i barnstolarna för de är mer som höga barstolar med rygg. Utan den hade vi inte fått någon matro! :)

Solen är jättestark och det torkar superlångsamt i den här fukten, så minst 3 uv-dräkter skulle jag rekommendera, vi hade inte klarat oss på mindre iaf.

Myggoljan från Baby Johnsons finns överallt och kostar 95 baht. Dock har vi bara sett en mygga här! :)

Badblöjor från Huggies finns och kostar 179 baht för ett tiopack.

Ao nang Villa resort är ljuvligt! Vem var det som undrade om alternativt hotell eftersom det var fullt här? Gick förbi Golden Beach resort i går och det såg oxå toppen ut, ligger vid den lugna delen av stranden, men ändå nära strandpromenaden o longtailbåtarna.

Här har vi gratis trådlöst Internet på rummet, toppen för oss tekniknördar! :)

LandNCall-telefonkorten funkar super, billigt att ringa hem och som ett svenskt lokalsamtal för de att ringa oss. Mileas mamma, tror att det är precis samma upplägg med thailändska telenor, fast HolidayPhone är ett annat samordningsbolag bara.

1 timmes massage kostar 300 baht på hotellet och då ingår gratis manikyr eller pedikyr, behöver jag säga att vi har det alldeles toppen här?!

Oscar 091001
  • winters
    the lovelylady skrev 2010-11-19 10:10:46 följande:
    Var köper ni era solskyddskläder? De jag har hittat är ganska dyra... Hur många ska man ta med sig? det räcker väl inte bara med en??
    Vi har haft användning för tre, en på fm, en på em och en som alltid är torr. Det torkar ju så himla långsamt...

I dag har vi haft ännu en härlig dag, nu ska vi snart ut och äta något gott! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters

Hej hopp från en sooooligt ao nang! Nu har vi haft strålande blå himmel flera dagar, vilken skillnad det blir på temperaturen när det gassar på...

Såg badblöjorna igen, de stod på fel plats så de kostar 475 baht.

I dag har Oscar använt sina Cherekringar för första gången, det tog några minuter, men sedan fattade han och flöt omkring och hade det bra! Skrattande

Trevlig resa ni som snart är på väg, tänk att vi varit här snart en vecka!

Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2010-11-22 13:05:02 följande:
    Hur är Ao nang? Vi ska dit nästa vecka, har hört både positivt och negativt om det men valde att boka 5 nätter där ändå och bilda oss en egen uppfattning :)
    Vi var här 2004 första gången, tycker om det för att det är nära till bra restauranger o mycket shopping. Själva stranden i Ao nang är inte femstjärnig, men duger för för- eller eftermiddagsbad. Sedan är det nära att åka ut till Railey, Poda, Chicken och Koh Hong som alla är helt fantastiska.

Vart är det ni ska bo?
    Oscar 091001
  • winters

Vem var det som frågade om platser på flyget? Vi bäddade till Oscar på brickorna, var kanon. Hade med en stor huvudkudde och sedan några småkuddar från flyget, var skönt att få armarna fria.

Någon frågade om priser på mat, vi äter vanligtvis för 400-600 baht hela familjen, ibland slår vi på stort och går loss på 1200, men då är det ofta grillat. Fruktshakes kostar 60-100, vanliga drinkar ca 150-200. Cola och bubbelvatten 20-60 baht.

Vi har gjort av med väldigt mycket mindre pengar än vi trodde, även om vi unnar oss allt vi vill, men det är ju billigt här! :)

Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2010-11-23 15:13:43 följande:
    Ska bo på Aree Tara, tror jag det hette :)
    ska bli kul att se lite annat, Lanta är fantastiskt men vi känner att vi är lite mätta på det nu.
    Det vet jag inte riktigt var det är, men det kanske är i andra änden, vi bor så långt mot Railey man kan komma så att säga. Ja, här är lite liv och rörelse och goda utflyktsmöjligheter så ni ska nog kunna ha härliga dagar här!
    Oscar 091001
  • winters
    Frosk skrev 2010-11-24 17:12:05 följande:
    det var nog jag som frågade om platser. Bädda på brickorna låter ju smart, men funkar väl inte på lite större barn? Vår lilla kommer vara 1år och 8 månader när vi åker.
    Oscar är 14 månader nästa vecka och väger nog 10,5-11 kg, det var inget problem sa de, bara vi inte lämnade honom ensam på brickorna, men det kändes ju inte så aktuellt! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    MissCh skrev 2010-11-25 18:03:23 följande:
    Vad fiffigt! Men det måste ju bero på hur brickorna är konstruerade, det är kanske olika i olika plan. Vilka flög ni med?
    Vi flög med Thomas Cook i ett A332-C. Det kändes inte alls som att de sviktade så vi kände oss trygga och om det skulle hända något skulle han ju bara trilla ner i våra knän.
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)