• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vem var det som letade efter pram pack?
    Såg att Babyproffsen i Kungsbacka hade 20 % för klubbmedlemmarna (ord 1699 kr) den här veckan, vet inte om det är samma i hela landet, men kan ju vara värt att kolla upp för det blir ju bara 1359 kr!

Oscar 091001
  • winters

Tessa, eller någon annan som är där nu, vad sover era i? Har lagt fram några korta pyjamasar och en lång till flyget, eller ska jag ta fler långärmade?

Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2010-11-09 20:58:29 följande:
    Byter ni till pyjamas på flyget? Låter jobbigt. Obestämd
    Min plan är att byta innan vi går ombord, vi flyger 19:30 så det borde bli ungefär pyjamastid! Skrattande
    Heeso skrev 2010-11-09 21:31:17 följande:
    Ja, man kommer väl att få har runt 23-25 grader på AC för att inte bli förkyld
    Vi har haft på 27 innan, men jag upplever det ändå som lite kyligt, fast det kanske är jag som minns fel, hahaha. Äsch, tar med en lång pyjamas så får vi väl tvätta den om den används mycket.
    Oscar 091001
  • winters
    Thegran skrev 2010-11-10 10:54:20 följande:
    Vår tjej sover i pyjamas med lång ärm och ben. vi har ac´n på 24-25 grader, men det blir faktiskt rätt kyligt och hon sparkar ofta av sig täcket.
    Så, jag rekommenderar långärmade! För dottern hade kortärmat blivit för kallt.
    Då tar jag nog med en till! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    hag7 skrev 2010-11-11 13:01:12 följande:
    Hur mycket har ni betalat för er resa o boende ? Vi har kikat lite men jag tycker att det är dyrt att betala ca 45000 kr för en resa.
    Vi betalar strax över 30 000 kr för en månad för 2 vuxna och en 1-åring, åker nu på måndag med Fritidsresor med direktflyg till Ao nang och Khao Lak och bor på fina resorter vid stranden. Planen är 1000 kr/dag i fickpengar, men vet att vissa dagar blir billigare och vissa blir dyrare när vi t ex ska på utflykt till Similan några dagar. Bokade 11 december, första dagen resorna släpptes, så vi har längtat länge! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Heeso skrev 2010-11-11 12:58:26 följande:
    4 dagar till avfärd och jag känner mig helt ostrukturerad. Vill börja packa men känner att det är så mkt man inte kan packa så då väntar jag
    Men nu har jag tagit fram kläder till barnen. Och gallrat. Igår började jag själv prova lite badkläder och sommarkläder....måste verkligen försöka att minimera kläderna...

Packade vagnväskan och fick i min Maclaren väska ner vagn, flytvästar och det mesta av blöjorna. Ska oxå försöka se över vad som skall med i handbagaget etc.
    Jag har lagt in saker som ska med på mitt kontor, så det börjar se smått galet ut där! Skrattande Men det är lite käckt att kunna lägga in saker där som inte kommer att användas innan måndag. På söndag blir det till att packa ordentligt så att jag kan känna mig lugn, annars får vi gallra på måndag! Försöker oxå dra ner på kläderna, och Oscar har med sig mycket ner som inte ska med hem = shoppingspace!
    Oscar 091001
  • winters

I morgon åker vi, tjohoo! I dag ska det packas på riktigt när Oscar sover middag, ska bli så skönt för jag börjar bli lite orolig att allt kommer att få plats... Men det återstår att se om några timmar! Skrattande

Ska bli så härligt att komma iväg, får hoppas att monsunen drar bort snart, men i går var det blåsigt och regnigt här och allmänt grått och några plusgrader, så bättre än det kommer det ju att vara iaf!

Oscar 091001
  • winters
    Agnes och Ville skrev 2010-11-14 08:57:40 följande:
    Ha en underbar resa Winters!!!
    Tack så mycket!!

Det ser ut som att det finns hopp om packningen, även om det blir en del!

Oscar äter oxå med oss, men vi har tagit med 5 plastburkar med fullkornspasta o köttfärssås om det skulle behövas. Sedan gröt, välling, några mellanmål, russin, nyponsoppa och blåbärssoppa på pulver. 8 kg mat tror jag att jag vägde det till! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    solrosen1 skrev 2010-11-14 15:38:36 följande:
    Hej.
    Jag hoppar in här. Vi åker till Khao lak med en 11 månaders i början på December. Ska bli underbart härligt.
    Vet ni om man kan köpa sulky där, billigt och bra? Den ska ju gå och fälla helt till sovläge.

Vad kul! Vi kommer till Khao Lak den 30 november och åker hem den 14 december, bor på Seaview Resort. Vart ska ni bo?

Tack alla, vad snälla ni är!! Och trevlig resa ni andra oxå som åker i dagarna!

Nu har jag resfeber på riktigt, kunde inte somna om! Skrattande

Vi verkar hamna på 60 kg + vagnsväskan på ca 10, så vi hoppas att det ska gå bra! :) Heeso, du får inte ha någon extra vikt till eran lilla. Vi vuxna får 20 kg extra för att vi ska vara borta så länge, men inte ens då får Oscar 10 kg extra med Thomas Cook... Lite synd, för han drar nog mer vikt än vi andra i väskorna! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    babanoos skrev 2010-11-14 23:53:44 följande:
    Var har ni allihopa i erat reseapotek?? Fick Betapred på recept av en läkare idag...men annars vet jag inte om jag missar nåt annat viktigt!
    Kolla i pack- och tipstråden!
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)