• Wiley

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Laelia: Grattis till ett lyckat RUL!!! Jag förstår att du bokade om tiden, det hade nog jag också gjort, det värsta är ovissheten.

Mynona: Grattis till världens finaste Bianca!

Bullen 73: Beklagar, vad tråkigt med ett dödsfall såhär precis inför jul och allt.

Alla ni som känner sparkar, visst är det mysigt. Jag kan ibland nästan få för mig att jag kännt en fot eller ett ben, men jag vet ju inte.... Hellre än livlig bebis än en slöSkrattande.
    Vi har gått en profylaxkurs nu i helgen. Får se om den kan komma till användning senare. Nån annan som har erfarenhet av det?

• Wiley

Bejbi: Varför plan.KS? Om man får fråga, är bara nyfiken, och du svarar självklart bara om du vill.

Har haft en jätte härligt jul!

• Wiley

Har varit på mvc idag och skrivit förlossningsbrev tillsammans med bm. Den blev rätt kort, vet inte riktigt vad jag har att vänta mig. Bebisen följer kurvan bra, fast i nedre kanten, undra om det betyder att det blir en liten en? 
    Magen är iaf enligt bm kompakt och liten, men som ni tidigare skrivt här kanske inte storleken spelar så stor roll.

Vad har ni anvät för smärtlindring tidgare ggr?
    Har nån här erfarenhet av en sk graviditets korsett att ha på sig efter graviditeten för att få ihop magmusklerna igen?

• Wiley

Bejbi:Oj vad Härligt! Vem är det man ska gratulera?

Går nu in i v.39...börjar bli lite nervös, jag som hittils varit så lung och inte funderat så mkt över det här m förlossning... Måste tillägga att jag är inte rädd, mest nervös inför vad som komma skall.

Gott nytt till er alla!
    2011 blir säkert ett kanon år med massa bäbisar!

• Wiley

Druvan: Lycka till på RUL! Det kommer att gå jätte bra och så härligt att få se det lilla livet i magen!

• Wiley

Nu börjar det vara riktigt svårt att sova längre stunder, vaknar ung. en gång i timmen *gäsp* 
    Vet inte riktigt vad jag ska göra, är trött mest hela tiden...
    Hoppas den lille är snart sugen på att uppleva stora världen utanför magenSkrattande längtar...9dgr kvar till BF...

• Wiley

Laelia: Tack för tipset, men det verkar som den tråden är gammal och stängdes för ett tag sen. Annars var det väldigt intressant. Lyckades inte hitta ngn fortsättning på den, så tipsa gärna om du hittar nåt mer.

Har ni samlat på e rmycket vätska inför FL? Isf hur snabbt blir man av m den? Plötsligt har jag märkt att kroppen börjat bunkra upp m vätska nåt som jag hittils lyckats undgå. Tungan ute Nu är det inte längre bara magen som växer utan även ben & fötter.

Grymtis & Laelia: Vad jag förstått så är TENS helt ofarlig och går bra att anv. när man har ont även under förvärkarna. Har lånat hem en, men inte använt den på rikgtigt ännu, bara testat lite för se hur den fungerar. Det viktiga är att inte sätta elektroderna på framsidan, på magen alltså. Rygg och ljumskar ska vara ok.

• Wiley

HaZ: Sista arbetsdagen för dig idag då! Grattis. Nu kan du gå hem med gott samvete och pyssla om dig själv inför det som väntar. Spännande, tänk att bebben kanske tittar ut i dagarna, man vet aldrig!
    Fika för kollegerna lät väldigt trevligt, själv gjorde jag inte så kmt mer än önskade god julSkäms.

• Wiley

Nån som vet om detta är normalt???
    Jag har fått ont i högra nedre delen av magen, precis som håll, en stickande känsla så fort jag rör mig. Det går bra så länge jag sitter still och sen efter en stund uppe på benen får jag även sammandragningar. Vad är nu detta, jag som trodde att man skulle ha ont innifrån liksomFörvånad.

HaZ: Jag hade väldig klåda ett par veckor sedan, rev sönder magen i sömnen, vaknade ofta av att jag höll på och kliade. Smorde in mig m babyolja och det hjälpte en del. Så småningom gav det sedan med sig, nu däremot kliar det på händer och fötter, märkligt och rätt så jobbigt.Obestämd

Jag har också hört nånstans att de ssta veckorna kan bäbisen lägga på sig ung 250g i veckan så som "Grymtis" skriver. 

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4