Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Haz: Va skönt att du fick dina pengar till slut. Krya på er. Hoppas du hinner vila lite innan jul, nyår och allt vad som komma skall.
Haz: Va skönt att du fick dina pengar till slut. Krya på er. Hoppas du hinner vila lite innan jul, nyår och allt vad som komma skall.
Dazazz: GRATTIS till Isabella!! Vad härligt!!!!!
Jag har en fråga...hur skulle ni andra gjort i min sits?
Vi har vattkoppor som troligtvis går på jobbet, jag är osäker på om jag verkligen haft det eller ej. Läste på nätet att det kan vara farligt för bebisen att få vattkoppor mot slutet av graviditeten. Funderar på att stanna hemma imorgon och ringa MVC för att höra med de.
Har även lyckats dra på mig en förkylning, håller med HaZ att det känns extra tungt nu.
Jag säger som alla andra. Är manvaccinerad mot svininfluensa så hör man inte till en riskgrupp. Konstigt att det kan vara så olika runt om i landet. Varför skulle riken för smitta vara större i stockholm, trots att man blivit vaccinerad tidigare år?
Jag ringde MVC idag och labbet skulle göra ett test på blodproverna som togs vid inskrivningen. De sa också att känner jag mig osäker bör jag stanna hemma. Sagt och gjort, ringde till jobbet och sa att jag inte kommer.
Provsvaren visade att jag haft vattkoppor och därmed är immun. Skönt nu ka jag pusta ut
Tur att det går så lätt att få reda på det.
Bejbi: Åh vad härligt, grattis till Beckan! Ja, hon börjar verkligen blir stor nu, tänk va tiden går!
Oj, det var entrevlig löneförmån, kanske skulle byta yrke hmm....eller inte, nu när man kommit såhär långt
Själv sitter jag och surfar på FB och förundras över vad folk lägger ut om sig själv, sina nära.
Ha en mysig tredje advent allihopa, julen närmar sig med stormsteg!
Mynona: Lycka till, snart har ni nog en liten i famnen!!!!
Visst är de söta, de små i luciatåget. Tycker varje år att det är lika mysigt att titta på de på jobbet (förskolan) när det är dags för Lucia
Var på MVC igår, bebben har visst börjat fixera sig nu....spännannde, 29 dgr till BF och 2 dgr kvar på jobbet
Grymt: Försök att ta det lungt och vila mycket. Jag hade lite foglossnignar tidigare under graviditeten, men nu är besvären helt borta. Hoppas det blir så för dig också!
Haz: Spännande, det närmar sig verkligen nu för dig med. Vad sa BM?
Har ni någon erfarenhet av hur håret blir under amningen. Var hos frissan igår och hon pratade om att man kan tappa mycket hår när man ammar är det så?
Under graviditeten känns det som hårväxten helt avstannat. Har inte behövt klippa mig alls lika ofta som annars. Konstigt
Grymt: Härligt, äntligen ledig. Nu kan du unna dig att ta det lungt och försöka vila. Det är lätt vara efter klok. Har man tid vill man ju passa på att handla och fixa.
Tack alla ni för era svar, som sagt jag har ju ingen aning hur det kommer att bli sen så det blir verkligen spännande att se.
Jobbade även jag sista dagen idag, så skönt. Nu blir det julpyssel, mys och vila framöver.