• Wiley

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Grymt: Jag tänkte också skicka in begäran om f-penning och blev lite fundersam när jag läste ditt inlägg. Det där måste vara för att du har redan ett barn sen tidigare som du tar ut dagar för, eller hur? Jag ringde för säkerhets skull och frågade hur jag ska ta ut dagar innan barnets födelse och de sa att det var helt upp till mig om jag ville ta 0 eller 7 dgr i veckan. Just nu går jag på HP 25%, men det påverkar inte heller tydligen.

Haz: Usch och fy vad jag jobbiga svärföräldrar du verkar ha. Jag skulle bli tokig. Min svärmor är jätte go och ställer upp i vått och torrt, när som helst, fast ibland kan det nästan bli för mycket. Som nu när jag är gravid så ska hon hela tiden kolla så jag äter ordentligt, att jag inte har tråkigt när mannens är iväg, att vi har allt i ordning som vi behöver till bebben osv. Jag vet att hon bara vill väl, men ändå...jag kan ju faktist säga till också när jag behöver hjälp...fast jag ska eg. inte klaga hon är verkligen super snäll.

Idag var jag på TUL på Östra och allt var helt i sin ordning. Känner mig rätt dum nu när jag gått hela helgen orolig och verkligen kännt efter så h'n sparkar och rör på sig. Nu kan jag pusta utSkrattande
    Till saken hör att min syster varit gravid tidigare och hon gick bara till v.32 sen tog det stopp och efter det har de inte kunnat bli gravida igen. Därför har jag nojjat mig extra mkt just den här perioden även om jag VET att varje graviditet är individuell, så kan jag inte låta bli att tänka på det.

• Wiley

Bejbi: Usch då, hoppas ni får vara hemma nu och bli friska och att ni inte behöver åka in fler gånger.
    Stackarn, hur gammal är hon nu?
    Krya på er!

• Wiley

Ja det är en knepig fråga det där med FET, det verkar som alla får olika svar. Till oss sa de ET+3FET. Punkt slut. Det är det man får göra oavsett om man är beredd att betala eller ej. Men jag har tidigare hört andra som också fått höra att man får försöka tills alla embryon i frysen är förbrukade. 

Det bästa är att ringa och prata med SU.

Mysigt med julstök här ska det också bakas lussebullar imorn. Gör ett försök med surdeg, så nu är degen i kylen och ska jäsa över natten....första gången jag provar detta så vi får väl se hur reslutatet blirObestämdGlad 

• Wiley

Till oss sa de att precis som Blåbär säger att de fryser in tre strån. För varje FET tinar de upp ett strå oavsett hur många embryon det innehåller och sedan väljer de ut det som ser ut att ha bäst chanser att lyckas, resten kasseras. Jag blev rätt upprörd när jag hörde det, men min man var med och lugnade ner mig och tog det hela mycket mer stillsamt.

Kan hända att reglerna ändras i framtiden igen, så det bästa är väl att ringa och prata med de när det väl blir dags.

Lussebullarna blev kanon goda!Kaffe 
    Nu lyser ljusstakarna i fönstret och julgardinernä är uppe.  Nu kan julen kommaTomte till vårt hus.

• Wiley

Haz: Jag försåt din oro, det kan få en helt ur fattningen, verkligen. Jag hade samma bekymmer för ett par veckor sen. Precis innan TUL, så jag gick från jobbet mitt på dan, kunde inte fokusera på något annat än att försöka lokalisera sparkar och rörelser. Hoppas din lilla blir livligare framöver, ring annars och be att få göra en extra koll. Hellre det än att du går hemma och oroar dig. Kram!

Grymtis: Jag har haft lite lätta foglossningar och känt precis som du beskriver det. Ibland får man helt enkelt stanna upp och avvakta. Det går inte att ta ett endaste steg till när det gör som ondast. Och att försöka skynda på är ingen idé längreFlört. Det var nån som tipsade mig om magnesium och det har hjälpt mig iaf. Men det är väldigt individuellt antar jag. Nackdelen är att man blir ordentligt lös i magenSkäms av det.

Laelia: Oj det där låter ingen trevligt, men som du själv skriver verkar det vara tarmarna som ställer till det. Hoppas det blir bättre framöver.

Bullen: Vet inte alls om man får lov att sätta in 2st på syskon försök. Reglerna verkar rätt märkliga och ändras hela tiden tycker jag. Fråga SU.

• Wiley

Jemema: Åh vad härligt, inte en dag försent!!!

Laelia: Jo, visst är det rätt sent men ni blev erbjudna en tidigare tid om ni hade haft möjlighet. Hoppas ni får se ett underbart litet liv där inneSkrattande.

Trevlig 1.a advent till er alla!TomteKaffe

• Wiley

Se upp för halkan! Jag druttade omkull igår och rev sönder buyxorna på knäna, annars gick det bra. Var mest orolig för magen, men lyckades skydda denGlad.

Nu har jag en fråga, är det vanligt med menssmärtor i den här perioden v.34? Idag har jag haft mensmärtor till och från hela morgonen. Nån som har erfarenhet av detta?

• Wiley

Bejbi: Bra jobbat med kilona! Det är tufft jobb det där. Jo, jag hoppas att det är förvärkar och inget allvarligt. Vill gärna ha en januari bebisFlört.

Jag har tid på MVC imorn, ringde till slut till förlossningen ändå och de sa att jag ska avvakta till imorgon om det inte blir värre under dagen förstås. Förstföderska som jag är har jag ingen aning om hur det ska kännas eller vad som är vadObestämd.

Hur som helst ska jag ta det lungt idag, sitta inne och se snön falla utanför fönstrena och njuta av adventljusen, glögg och lussebullarTomte!

• Wiley
    IVFmamma skrev 2010-11-28 11:55:14 följande:
    Tror du inte att det är förvärkar?? Jag kunde ha ont i magen av och till hela graviditeten.

Tur att du inte landa på magen!

EGO: Jag ska börja satsa på mina mammakilon, jag gick upp 13 kg med Beckan och har gått ner 6 av dem´. Väger just nu 92 kg, drömmen vore -10kg, jag är iofs supernöjd med hur jag ser ut. Det syns att jag har burit barn i magen och det är jag stolt över men jag känner mig trött och tung, jag har dessutom massa kläder som inte passar och jag vill inte köpa en helt ny garderob. Dessutom har jag väl gränsfall till PCOs och den blir inte bättre av några xtrakilon
    Du har rätt, det var förvärkar. BM på MVC sa idag att allt är som det ska och förvärkar är inget farligt så länge de ger med sig inom en timme.
    Ja ja, man får uppleva nya saker varje dag när man är gravid, spännandeGlad.
     Imorgon dags för första föräldragruppsträffen och sen blir det besök på BB.

Grymt: Hur har det gått för dig?
  • Wiley

Ja, vad säger man....SUCK...
    och även om man VET att man ska alltid ta namnet på den person man pratar med så kommer man på det när man lagt på luren. Kanske lika bra att skriva ner det på en lapp innan man börjar ringa.

Hur som helst hoppas jag att allt i slutändan blir såsom Du önskade Haz.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4