• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • AnnaT1983

Veckan efter skrapningen hade mitt hcg sjunkit från 725.000 till 62.000 och veckan efter det till 9000. Dessvärre fick jag veta idag att det nu är 9900. Läkaren säger att det inte är någon fara men jag ska ta ett nytt prov nästa vecka och träffa henne dagen därpå (bokat sedan länge). Fått veta att jag har komplett mola

• Anonym (C)
    AnnaT1983 skrev 2016-07-09 00:21:15 följande:

Veckan efter skrapningen hade mitt hcg sjunkit från 725.000 till 62.000 och veckan efter det till 9000. Dessvärre fick jag veta idag att det nu är 9900. Läkaren säger att det inte är någon fara men jag ska ta ett nytt prov nästa vecka och träffa henne dagen därpå (bokat sedan länge). Fått veta att jag har komplett mola

Hur har det gått för dig? Jag skrapades den 6 juli och direkt efter mådde jag bättre men efter 5 dagar kom mitt illamående tillbaka ???? I onsdags hade jag tid för återbesök och då hade mitt Hcg gått ner. Men jag förklarade hur jag mådde så dom gjorde ett VUL och konstaterade att det fanns rester kvar. Så idag lämnade jag ett nytt Hcg som hade ökat igen. Så det var bara att avboka helgen och nästa veckas semester så väntar en ny skrapning på måndag! ????
  • AnnaT1983

Vid mitt läkarbesök hade hcg gått upp från 9900 till 20.000 och läkaren sa att alternativen var ny skrapning eller cellgifter. Innan jag fick återkoppling var jag inne på gynakuten, detta hände igår, pga stora blödningar. Konstant flöde mellan 03-09 på morgonen. Gjorde en andra skrapning igår och var på återbesök idag. Hcg innan skrapning var 28000 (upp 8000 på fem dagar) och nu idag 20.000. Kommer även få börja med cellgifter då mina värden är såpass höga. Mitt starvärde var 720.000.

Hur gick din andra skrapning? Har hcg sjunkit?

• anonymous1000

Hade partiell mola i mars i år. Tror att jag nu är gravid.....shit. Känner mig som en tonåring. Vi har använt kondom för jag får jobbiga biverkningar av p-piller. Vet att kondom inte är 100% säkert men vad f....n. Suck....har detta hänt nån annan? vad göra?

• Mylily
    anonymous1000 skrev 2016-07-23 19:07:54 följande:

Hade partiell mola i mars i år. Tror att jag nu är gravid.....shit. Känner mig som en tonåring. Vi har använt kondom för jag får jobbiga biverkningar av p-piller. Vet att kondom inte är 100% säkert men vad f....n. Suck....har detta hänt nån annan? vad göra?

Hur snabbt var dina värden nere på 0 efter skrapningen?
  • Anonymous1001

Hmm...de räknar under 2 som noll och jag tror jag hade det i början av maj. Sen har jag haft under 1 sedan dess. Ska lämna prov i oktober... Osäker på vem jag ska kontakta nu. Har inte pratat med läkare sedan i mars. Ssk brukar ringa med provresultaten efter jag lämnat prov. Vi har kört med p-dator sista 5-6 åren och det har fungerat bra, nu gick vi över till kondom för att vara på den säkra sidan....... :(

• Mylily
    Anonymous1001 skrev 2016-07-24 08:23:46 följande:

Hmm...de räknar under 2 som noll och jag tror jag hade det i början av maj. Sen har jag haft under 1 sedan dess. Ska lämna prov i oktober... Osäker på vem jag ska kontakta nu. Har inte pratat med läkare sedan i mars. Ssk brukar ringa med provresultaten efter jag lämnat prov. Vi har kört med p-dator sista 5-6 åren och det har fungerat bra, nu gick vi över till kondom för att vara på den säkra sidan....... :(

Jag tror inte du behöver oroa mig. Mina läkare släppte mig i maj efter partiell mola med värden på 0 efter 8 veckor. De sa till mig att det kommit ny forskning och att riktlinjerna hade ändrats. Visst det känns kanske bättre att vänta längre men risken verkade inte vara större att det skulle komma tillbaka när det gällde partiell mola. Hade jag varit du hade jag ringt till min barnmorska och pratat med henne så ordnar de säkert ett tidigt ultraljud.
  • Anonymous1001

Ska ringa bm. Min läkare sa rent ut att hon inte kan så mkt om mola. Tror tanken var att följa hcg i ett år. Hon lär inte bli nöjd. Förutom oro känner jag en konstig pinsamhet. Planerar ni en ny graviditet?

• Mylily
    Anonymous1001 skrev 2016-07-24 10:13:36 följande:

Ska ringa bm. Min läkare sa rent ut att hon inte kan så mkt om mola. Tror tanken var att följa hcg i ett år. Hon lär inte bli nöjd. Förutom oro känner jag en konstig pinsamhet. Planerar ni en ny graviditet?

Nej min läkare sa med att hon fick läsa på innan jag kom på mitt återbesök. Det låter länge när det har gått ner så snabbt tycker jag. De flesta tar ju bara prover i 6 månader. Planerar kan jag inte säga att vi gör men vi har sagt att händer det så händer. Vi skyddar oss inte. Eftersom att läkaren har godkänt en ny graviditet så, men visst lite nervös är man. Men det tror jag att jag skulle vara om jag blev gravid om 1 år också.
  • Anonym (C)
    AnnaT1983 skrev 2016-07-21 00:21:23 följande:

Vid mitt läkarbesök hade hcg gått upp från 9900 till 20.000 och läkaren sa att alternativen var ny skrapning eller cellgifter. Innan jag fick återkoppling var jag inne på gynakuten, detta hände igår, pga stora blödningar. Konstant flöde mellan 03-09 på morgonen. Gjorde en andra skrapning igår och var på återbesök idag. Hcg innan skrapning var 28000 (upp 8000 på fem dagar) och nu idag 20.000. Kommer även få börja med cellgifter då mina värden är såpass höga. Mitt starvärde var 720.000.

Hur gick din andra skrapning? Har hcg sjunkit?

Åh jösses! Hur mår du nu?

Mitt startvärde var 170.000

Återbesök efter 7 dagar - 52.00

9 dagar - 75.000

12 dagar - 110.000

Så på 5 dagar gick det upp väldigt fort och illamåendet och allt kom tillbaka ???? skrapningen i måndags gick bra men läkaren sa att jag också ska bara inställd på cellgifter eftersom proverna gått upp så mycket. Jag ska på första återbesöket imorgon och det känns som att det har sjunkit mycket.

När har du nästa återbesök?
Svar på tråden Mola/Druvbörd