• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Anonymous1001

Detta med mola är ett helsike. Jag hoppas att det löser sig för oss alla. Jag önskar att det visar sig att det inte är molan som kommit tillbaka för mig. Även om det är är en vanlig graviditet så är det synd att molan sabbar så att man ska behöva vara orolig och inte kan njuta av det som man isf borde.

• Anonym (C)
    Anonymous1001 skrev 2016-07-24 16:43:12 följande:

Detta med mola är ett helsike. Jag hoppas att det löser sig för oss alla. Jag önskar att det visar sig att det inte är molan som kommit tillbaka för mig. Även om det är är en vanlig graviditet så är det synd att molan sabbar så att man ska behöva vara orolig och inte kan njuta av det som man isf borde.

Hur har det gått för dig? Har du pratat med någon barnmorska?
  • iris b

Mitt graviditetsförbud gick ut i slutet av maj. Nu är jag gravid igen i V5 och är livrädd att det är en mola igen :( min läkare har sagt att det absolut inte är någon ökad risk att få det igen. Vad säger era läkare?

• Mylily
    Anonym (C) skrev 2016-07-27 09:54:03 följande:
    Hur har det gått för dig? Har du pratat med någon barnmorska?
    Undrar med hur det går?
  • Mylily
    iris b skrev 2016-07-28 06:18:59 följande:

Mitt graviditetsförbud gick ut i slutet av maj. Nu är jag gravid igen i V5 och är livrädd att det är en mola igen :( min läkare har sagt att det absolut inte är någon ökad risk att få det igen. Vad säger era läkare?

Tror vi alla kommer tänka så när det blir en ny graviditet. Min läkare sa att det höjdes från 0,5% risk till 1% vilket är i princip noll och ingenting. Chansen att man ska drabbas igen är mikroskopisk. Grattis till din graviditet och försök och njut!
  • idetenklabordetvackra
    Mylily skrev 2016-07-29 14:26:34 följande:
    Tror vi alla kommer tänka så när det blir en ny graviditet. Min läkare sa att det höjdes från 0,5% risk till 1% vilket är i princip noll och ingenting. Chansen att man ska drabbas igen är mikroskopisk. Grattis till din graviditet och försök och njut!
    jag var livrädd och ville knappt bli gravid igen av rädsla, kan vara de som gjorde att de tog 2 år innan dety tog sig igen efter vi blev friskförklarade... gjorde en utredning under den tiden oxå där man inte hittade några konstigheter.. var orolig nu till rul typ i v 20.. men allt har sett toppen ut hela tiden..men ja e fortfarande lite ledsen ibland för alla år vi kämpat för att bli gravida igen, molan gav ärr lixom..
  • Anonym (Maja)

Risken är väldigt liten.Och det får man ju kolla tidigt i gravididiteten på ultraljud .Oroa dig inte.
  • iris b
    Tack. Ska försöka med det!
  • Anonymous1001

Jag har inte träffat bm som är på semester, precis som jag själv ???? Jag pratade dock med en ssk på gyn som tyckte att jag kunde komma som drop in på deras akutmottagning och göra ul. Började må illa idag. Känns precis som när jag hade molan. Visserligen känns det likadant som graviditeterna med mina andra 2 barn. Allt annat än idealiskt om jag blivit gravid under uppföljningstiden. Visserligen bättre än alternativet att molan är tillbaka...

Svar på tråden Mola/Druvbörd