idetenklabordetvackra skrev 2016-06-10 08:47:15 följande:
Jag fick ett i v6+2 samt i 10+2 nu (där ja blev flyttad till 11+2) tkr man ska få minst 2 så säg att du vill kolla mer pga oro !sen får man göra kub om man väljer de så kan man se den igen (vilket jag inte valde att göra dock) Tänk på att de är minimal chans att få det igen , men förstår din oro..var skräckslagen för att bli gravid igen och ett tag ville jag inte alls när vi var mitt i gravförbudet.. men de verkar ju gå bra denna gången , känns helt annorlunda & rul nästa torsdag , är då i 19+3... .magen växer denna gång & jag mår fint..hände inget sist förutom ett hemskt illamående..
Ja jag hade gärna haft en koll runt v 7 eller så men de är väldigt restriktiva med ul i detta landsting.. Tyvärr erbjuder de inte kub här heller där jag bor.. Så jag får nog nöja mig med att jag får en koll i v12 :/ Ja så sa min läkare också att risken är absolut inte ökad att få mola igen bara för att man haft det en gång tidigare. "Nu är det ett nytt ägg och en ny spermie som ska mötas" sa hon så fint :) Så det känns ju lugnande. Tog det tid för dig att bli gravid igen? Är det ditt första barn?