ellinoras skrev 2018-01-15 20:46:31 följande:
Men så underbart, stort grattis!! Vad skönt att det gick direkt efter en sån lång väntan. Hur tyckte du det var att bli gravid igen? Jag är lite rädd för det, samtidigt som jag längtar och hoppas väldigt mycket.
Och tack :) Jag känner mig också ensam med detta. Jag kan absolut prata med min man, men på något vis är det mycket mer min sorg. Jag har fler vänner som är gravida och jag känner att jag drar mig undan från dem, jag orkar liksom inte.
Det var såklart väldigt mycket tankar och oro i början. När jag var gravid i v.6 så åkte vi utomlands i 3 veckor och första dagen fick jag en blödning och sen mådde jag så illa att jag inte kunde ta mig ur sängen på hela semestern. Jag kan säga att jag hade sån ångest och bara längtade hem så vi fick göra ett tidigt VUL, när vi gjorde det och läkaren sa att det fanns ett foster och att hjärtat slog fint så brast allt. Herregud va vi grät både jag och min sambo :)
Ja men jag tror att det är svårt för någon utomstående att förstå. Vi fick höra kommentarer som "ja men nu har ni ju en anledning att ligga mer med varandra" ibland undrar man vad det är för fel på folk. Och vissa kunde inte förstå vår stora sorg att behöva vänta 1 år på att få bli gravida igen.
Åh det är ju jättebra!! :) jag vet inte exakt vad som gäller vid en partiell mola men vid en komplett mola så skulle man ner till nollvärde inom 8 veckor och därefter gravidförbud 6 månader (tog prover en gång i månaden under denna period) men jag tror det är okej att bli gravid tidigare vid partiell mola.