Janniiique skrev 2016-06-05 19:16:20 följande:
Jag har också drabbats av druvbörd/mola. Den snabba analysen visade sig vara partiell mola. Mitt hcg värde när detta upptäcktes låg på 7500, dagen efter då jag fick en rikligare blödning och blev inskriven för oberservation så låg det på 2200. Blev skrapad i fredags och det gick bra. I veckan ska jag röntga lungorna. Självklart är man orolig. Jag hade heller inge illamående underbemannad tiden som jag har läst är ett tydligt tecken, och "tvillingmage", det syntes fort. Jag fick en blödning i vecka 12 (11+3).
Är det nåt jag behöver tänka på? Ni verkar veta allt om detta och jag är helt lost. Är så sjukt ledsen över att jag kanske har/får cancer.
Oroa dig inte för mycket i onödan. Vet att det inte är lätt. Tänk på att risken för att en partiell mola ska bli cancer är väldigt liten. Verkar ju som att ditt hcg redan har sjunkit snabbt och det är bara att hålla tummarna för att det forsätter sjunka, och det kommer det troligtvis göra.
Det är en extremt jobbig situation, först ett missfall man ska vara ledsen över samtidigt som man ska börja tänka på sig själv och vara orolig för det..
Tänk bara att förhoppningsvis så är detta över om 8 veckor!