Inlägg från: levandecharader |Visa alla inlägg
  • levandecharader

Vad ska ni äta i dag 25

Idag kommer vi vara på resande fot så det får bli något på vägen. En macka från macken, McDonken eller något liknande underbartGuld i mun 

• levandecharader
    levandecharader skrev 2010-06-24 10:55:47 följande:
    Idag kommer vi vara på resande fot så det får bli något på vägen. En macka från macken, McDonken eller något liknande underbartGuld i mun 
    Vad hände med min spy gubbe?

Ja, ja det var ironi den sista meningen för er som inte förstod det
  • levandecharader
    Ladyn skrev 2010-07-18 15:35:35 följande:
    Här blir det Indonesisk Kycklingpasta, starkt och gott!!
    Kan man få recept på det? Lät gott
  • levandecharader

Vi åt hemmagjorda fiskburgare idag.

• levandecharader

Kräftor med hembakat bröd och västerbotten ost, kanske nånting mer till. Kladdkaka med fruktsallad till efterrätt.

• levandecharader

Vi ska äta blåmusslor med hembakat bröd idag.

• levandecharader
    Mumu skrev 2010-08-14 15:44:11 följande:
    Ikväll äter vi grekisk pytt med vitlökssås. Gott gott!

Sen har jag just tagit ut en helstekt kyckling i lergryta ur ugnen, till morgondagens middag. Då ska jag göra spaghettikyckling, en jättegod gratäng. 
    Mmmm, det låter gott Har du recept på pytten och gratängen att dela med dig av?
  • levandecharader

Vi äter fisk med pressad potatis och en varm citron och vinsås. Tomatsallad, kokt broccoli och ärtor till.

• levandecharader
    Mumu skrev 2010-08-15 11:00:01 följande:
    Grekiska pytten googlar man lätt fram, men det finns några olika varianter. Jag fick leta lite, men det här receptet är det vi gör efter:

www.kokaihop.se/recept/grekisk-pytt-i-panna-a...

(fast vi kanske inte använder lättprodukterna, utan semi- eller helfeta varianter) Sen brukar jag köra in potatisen i ugnen ett tag, sen lägger jag över köttet och marinaden och har in i ugnen ett tag igen och först därefter lägger jag på grönsakerna. Vi brukar också skiva köttet riktigt, riktigt tunt.

Spaghettikycklingen hittar man nog däremot inte så lätt, det är ett gammalt familjerecept. Finns inget riktigt recept, förresten. Jag brukar göra en hel kyckling i lergryta dagen innan. Sen kokar man massor av spaghetti och gör en tunn stark currysås. Rensar kycklingen och delar i lagoma bitar. Vill man inte göra en egen kyckling så kan man använda en fördiggrillad såklart. Man steker också svamp i bitar, jag gör alltid på egna trattkantareller och kantareller eller blandsvamp, men man kan såklart köpa champinjoner också. Sen börjar man varva alltihopa, spaghetti, kyckling, currysås, svamp, tomater i skivor och glöm inte att salta och peppra mellan lagren! Det gäller att ha en stor form, annars får man göra i två små. Överst strör man riven ost och sen gratinerar man. Jag gillar när det är mycket currysås, så hela gratängen blir saftig, då passar gratängen bra att ha i matlåda också.

Tack för recepten, det lät gott!
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25