-
Hur gör du mango chutney grytan?Grålle skrev 2010-04-24 19:46:55 följande:Mango chutney-gryta, ris och sallad (machésallad, körsbärstomater, gurka och fetaost).Det lät intressant, har du ett recept att dela med dig av?guldrosen1 skrev 2010-04-24 18:48:43 följande:Här blir det kycklingfyllda tortillaknyten med sallad till. Ett nytt recept som jag ska prova! Låter mycket gott!
-
Vi ska äta couscoussallad med massor av grillade och färska grönsaker i, grillade kycklingspett med en vitlök och citronsås till. Glass, jordgubbar, maränger och grädde till efterrätt.
-
Tack, det måste jag testa nån gångGrålle skrev 2010-04-25 15:02:15 följande:levandecharader:Mango chutney gryta1 (500-600 g)fläskfilé1 purjolök2-3 dl grädde2 dl köttbuljongca 2-3 msk mango chutney salt o pepparStek köttet i skivor, salta o peppra. Lägg över köttet i en gryta. Skiva purjon och fräs på den utan att den får färg, lägg i grytan. Häll på grädde, buljong och mango chutney, rör om. Låt koka under lock ca 15-20 min. Smaka av. Salta, peppra och ha i mer chutney om det behövs. Servera med ris och sallad.
-
Porterstek med pressad potatis, kokta morötter, ärtor, sallad och gelé.
-
Grillade laxkotletter med grillade grönsaker och limesås.
-
Heta kycklingvingar med wokade grönsaker, ris och nån sås.
-
Pasta med tonfisksås och färskriven parmesan.
-
Igår blev det grillat, hängmörad entrecote, potatis halvor och hel vitlök i ugn, grillad zucchini, grillad halloumi, fetaost sallad, en kall vitlökssås och en varm ädelostsås. Till efterrätt gjorde jag en hallonmousse tårta på kladdkakebotten, den var såå god men mastig
Idag blir det rester från igår -
Hel kyckling i ugn med ris, wokade grönsaker och currysås.
-
Idag blir det stekt potatis, falukorv och ägg.