Inlägg från: levandecharader |Visa alla inlägg
  • levandecharader

Vad ska ni äta i dag 25

Mumu skrev 2011-01-03 21:49:10 följande:
    Det köper du i frysdisken på vilken mataffär som helst. Men det är inte lika gott som köttet på vanlig kebab tycker jag.
    Ok, tack. Har aldrig sett det i frysdisken, men så har jag inte letat heller

Idag ska vi äta biffstroganoff med ris och sallad. 
  • levandecharader
    levandecharader skrev 2011-01-04 12:58:08 följande:
    Idag ska vi äta biffstroganoff med ris och sallad. 
    Blev inte så, barnen äter hos deras farmor, maken är iväg och tränar och jag åt en god sallad med massor av fetaost och rödlök.
  • levandecharader
    Santon skrev 2011-01-05 12:39:41 följande:
    Jag marinerar stora kyclingklubbor och grillar dem i ugnen. Till det ska jag göra en bulgursallad med en massa gott i. Serverar kall vitlöksås och en stark mangåsås. Mozzarellasticks till också.

Funderar  på att smälla ihop en tårta också?
    Hur gör du den starka mangosåsen och mozzarellasticksen?
  • levandecharader

Vi äter antingen biffstroganoffen som inte blev av igår, eller benfri fläskkotlett fylld med champinjoner och rödlök. Ris och sallad till båda rätterna och en god sås till F-kotletten om det blir den. Har beslutsångest...

• levandecharader
    Santon skrev 2011-01-05 13:55:16 följande:
    Mangosåsen är "fusk" köpt alltså

Mozzarellatsicks är enkelt att göra själv. Du skär mozzarella i stavar, vänder dem först i vetemjöl, sedan i ägg, ströbröd som du kryddar med salt och peppar. Sedan friterar du dem i olja.
    Jag brukar ibland trä upp sticksen på grillpinnar, då det blir mindre kladd.
    Annars, använd en stekpincett.
    Ok. tack. Ska nog göra moarellasticks till mitt osttokiga barn i helgen
  • levandecharader

Heta kycklingvingar med is, ångkokade grönsaker och sweet chilisås.

• levandecharader
    levandecharader skrev 2011-01-06 17:53:38 följande:
    Heta kycklingvingar med is, ångkokade grönsaker och sweet chilisås.
    Inte is, det ska vara ris förstås
  • levandecharader

Vi äter pulled pork med tillbehör idag.

• levandecharader

Panerad fisk med potatis och blomkålsmos, ångkokta grönsaker och en sås med bla creme fraiche och vitt vin.

• levandecharader

Med 2 sjuka barn och en man som är bortrest så blir det enklast möjliga ikväll: potatisbullar med bacon och lingonsylt, riven vitkål till.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25