Inlägg från: levandecharader |Visa alla inlägg
  • levandecharader

Vad ska ni äta i dag 25

Här är barnen fortfarande sjuka  och maken fortfarande bortrest, jag är glad om de öht får i sig nåt, så här hemma äts det piggelin till middag. Jag åt en sallad.

• levandecharader

Stekt potatis med korv och stekt ägg, broccolisallad till det

• levandecharader
    SötaSarah skrev 2011-01-18 17:20:29 följande:
    Här blir det stekt fläsk med potatismos och lingon. Tänkte ev göra stuvad spenat till men vet inte riktigt om det funkar ihop.... :P

Ångrar lite att jag inte tog upp fläskkotletter ist och lyxade till det med det, kantarellsås och potatisgratäng! Galet sugen på det och sambon är bara hemma ikväll så hade vart perfekt... Men dum nog tinade jag inte upp kotletter!!
    Det är ju tur att det är en dag imorgon också
  • levandecharader

Idag gör jag en fiskgratäng med bla champinjoner och purjolök i, "marinerade" ärtor till det.

• levandecharader
    Alla utom maken är sjuka här hemma så han stod för maten idag, det blev fläskkotlett med en jättegod svampsås, ris och en härlig sallad.
  • levandecharader

Jag är sjukt sugen på falukorv och makaroner (av nån konstig anledning) men det får det bli imorgon när det är stor tidsbrist här hemma. Idag ska vi äta färsbiffar fyllda med fetaost och soltorkade tomater, tatsiki och bulgursallad.

• levandecharader
    levandecharader skrev 2011-01-23 15:17:05 följande:
    Jag är sjukt sugen på falukorv och makaroner (av nån konstig anledning) men det får det bli imorgon när det är stor tidsbrist här hemma. Idag ska vi äta färsbiffar fyllda med fetaost och soltorkade tomater, tatsiki och bulgursallad.
    Jag blev nerröstad, det blev tacos istället. Barnen är sjuka så de fick bestämma vad vi skulle göra med färsen, viktigaste är att de får i sig nåt öht som det är nu. 
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25