Inlägg från: levandecharader |Visa alla inlägg
  • levandecharader

Vad ska ni äta i dag 25

Idag blir det blåmusslor som kokats med chili, vitlök, sommarlök, vitt vin och en skvätt grädde. Nybakat bröd till och färsk frukt med smält choklad till efterrätt.

• levandecharader

Det blir laxfilé med fetaostkräm på, kokt potatis, tomat och löksallad till.

• levandecharader

Jag skickade iväg familjen för att umgås med och äta hemma hos svärmor för att jag skulle kunna storstäda huset i lugn och ro. Dom skulle grilla och själv struntar jag i att laga mat, det får bli småplock ur kylen. Lite parmesanost, salami, oliver, baugette med färskost och pesto på och ett glas vin till

• levandecharader

Idag blir det biffstroganoff med ris och sallad med massor av fetaost och rödlök i.

• levandecharader
    millle skrev 2010-05-19 13:52:41 följande:
    Så här skulle det vara ...lät gott. Har du nått bra recept på biffstoganof?
    Jag kör en enkel version. Strimlar nötkött som jag steker så det får lite färg, lyfter upp det och steker skivade champinjoner. Skivar lök och blanda allt i pannan, på med creme fraiche och en skvätt mjölk eller grädde, i med tomatpuré (ganska mkt), salt och peppar. Låt puttra ett tag, serverar med ris. Gott och lätt att laga
  • levandecharader

En spansk släkting gör underbar paella och ikväll blir vi bjudna på det, längtar redan

• levandecharader

Idag grillar vi spett, zucchini, knipplök, vitlöks fyllda svampar, baconlindad halloumi och färsk ananas. Grekisk sallad och melontzatsiki till.

• levandecharader
    Ikväll är vårt köttfärssåshatande barn borta så vi ska för en gångs skull äta köttfärssås och spagetti (minst ett halv år sen sist), massor av färskriven parmesan och en god sallad plockad från trädgården.

Igår åt vi hemmagjorda tunnbrödsrullar.
  • levandecharader
    Jennifer 060828 skrev 2010-06-07 17:13:18 följande:

Till lunchen blev det en wok - lax, grönsaker- och nudlar.

Till middagen blir det en tonfiskgratäng mums!

Hur gör du tonfiskgratängen? 
  • levandecharader
    Jennifer 060828 skrev 2010-06-07 17:22:20 följande:
    Jag gör den på olika sätt. Men idag gjorde jag så här:

Skala och skär potatisen.

Blanda tonfisk(på burk i olja), 2 msk tomatpuré och matlagningsgrädde ca 2 dl.

Sen varvar jag potatisen med tonfiskröran och häller över en lite skvätt grädde. Ost på.

200 grader ca 30 minuter

Jag tar lite av det jag har hemma. Ibland gör jag denna röra fast har pasta till.
    Tack, det lät gott med potatis till. Jag brukar göra liknande fast med pasta och inte in i ugnen
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25