• Ela

Vad ska ni äta i dag 25

Vi gör egen pizza ikväll med parmaskinka, mozarella, kronärtskockshjärtan och oliver. Mums!

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Ela skrev 2010-10-10 13:01:35 följande:
    Vi gör egen pizza ikväll med parmaskinka, mozarella, kronärtskockshjärtan och oliver. Mums!
    Nä, det gjorde vi inte. Det är så konstigt för vår bakmaskin brukar vara jättebra att sätta en deg i (och så smidigt att kunna göra det när man är iväg eller typ ligger på sofflocket som jag gjorde idag) men ibland blir det inget annat än en surt luktande klumpig massa. Skrikandes Så blev det idag. Eftersom tomatsåsen redan stod och puttrade på spisen strimlade jag parmaskinkan och hade i den, oliver och kronärtskockshjärtan i såsen och serverade den sedan med färsk tortellini som vi som tur var hade i kylen. Det blev riktigt gott det med men var ju sugen på pizza ju.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Pasta med en enkel sås med musslor. Grovriven parmesan på.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Spaghetti med köttfärssås från frysen efter tidigare storkok. Inte så kul men det piffades upp med lite smörstekta trattisar. Vi har världens bästa granne som kommer med svampleverans till dörren lite då och då.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Ligger på sofflocket och tar igen fogarna idag och kastade ett halvt öga på Rachel Ray på TV:n. Hon gjorde en kycklingmacka lite taco-style och jag tror att jag ska försöka mig på en variant av den. Jag kommer att gnida in kycklingfiléer i tacokrydda, steka dem för att sedan skiva dem. Gnida in några brödskivor med vitlök och sedan smörsteka dem. Lite sallad på brödet och sedan kycklingfilén med avocado "mellan skivorna". Salsa på och en klick gräddfil till för den som vill. Borde smaka bra med en alkoholfri (ja, maken kan få annan om han vill) öl till.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Jordärtkocks- och potatispuré (med vitlök), entrecôte och trattkantarellsås. Magen står åt alla hörn nu (som att den inte gjorde det innan gravid som jag är ) men det ska nog kunna slinka ner lite Chunkey monkey om någon timme. Tungan ute

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Fiskgratäng med torsk, potatis, babyspenat m.m.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Kalvgryta ur frysen från tidigare storkok. Skönt på en måndag.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Blomkålssoppa och varma mackor med mozzarella och parmaskinka.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Renskavsgryta med trattisar. Ris och broccoli till.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25