• Ela

Vad ska ni äta i dag 25

Parmalindad kycklingfilé och ugnsbakad sötpotatis. En kall örtsås till.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Idag blev det för oss typisk fredagsmat trots att det är lördag - småplock huvudsakligen från delidisken. Räk- och krabbröra på toast, tomat- och mozzarellasallad, kycklingspett, klyftpotatis och melon.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Idag är vi superlata och orkar inte ens ta oss ut för att hämta Take-away utan testar Pizza Online för första gången istället. 18:35 min till leverans står det på tickern. *hungrig*

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Vi firar bröllopsdag idag. I största enkelhet eftersom vi väntar bebis med osäkert leveransdatum. Så maken köpte hem lite smått och gott från Lisa Elmqvist - vi åt lite god kantarellpaj tillsammans med barnen och nu väntar vi på att äldsta ska somna så att vi kan äta färska räkor med goda röror och lite efterrätt (jordgubbstartlett tror jag att det var) på tu man hand. Hjärta

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Tja, här är maken sjuk med feber och jag hostig och höggravid (försöker knipa tills maken är frisk igen) och ingen av oss har någon aptit. Maken fick dock för sig att grädda pannkakor så det fick det bli till fredagsmiddag. Knas, knas...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Här fortsätter de vuxna medlemmarna i familjerna att vara krassliga/ha krämpor så all energi har gått till att hålla barnen sysselsatta och utfordrade. Ingen matlust hos oss alls till maken nämnde sushi. Eftersom ingen av oss orkar gå ut blir det Guds gåva till den late istället - hemkörning. Middagen blir sen men det är det värt!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

P g a überseg bebis som annonserar sin ankomst på alla möjliga sätt men aldrig kommer ligger matambitionerna kraftigt på is här. Idag blir det hemkörning IGEN. Yakiniku och gyoza. Tur att det är gott i alla fall.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Bonanza skrev 2010-12-15 17:18:44 följande:
    Jag satt precis och undrade på hur det gick för dig. Nu får du sluta retas. Nu vill vi höra att ni köper hämtmat för att ni inte orkar laga mat med alla blöjbyten och sånt!
    JAG?!? Det är ju ungen som retas! Ska inte tredje barnet på tre år bara pluppa ut?

Jag längtar efter superenergin jag brukar få efter en förlossning. Då ska det lagas mat och grejas. Hoppas att det blir före jul bara...
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Idag har jag helt gett upp tanken på att det någonsin blir bebis så jag lagade mat. Lax i limesås, jasminris och lättkokt romanesco blev det.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25