• Ela

Vad ska ni äta i dag 25

Fläskfilé och ugnsbakade rödbetor, palsternackor och sötpotatis med massa chevre (japp, vi har dille på det just nu).

Två är dubbelt så bra
  • Ela

En blomkålspuré med parmesan, lax och champagnesås. Sparris till det.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    levandecharader skrev 2010-08-15 15:26:36 följande:
    Vi skulle ätit lammstek med olika tillbehör, men en vi känner dog i midnattsloppet inatt så orken att laga/äta mat finns inte riktigt där så det får väl bli fil och flingor eller hämtmat senare.
    Usch, vad sorgligt.

Vi packar och står i eftersom vi ska åka bort imorgon så det får nog bli lite hämtmat. Förmodligen Thai.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Spaghetti med en sås på strimlad brynd kycklingfilé, färska tomater, hackad basilika, honung, lite grädde och en skvätt vitt vin. Strimlad mozzarella fick smälta ner i slutet och så massa grovriven parmesan på toppen. Mums!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Vi var på treårskalas i eftermiddags och stannade kvar där över en improviserad middag med hämtpizza.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Renskav Teriyakistyle. Jasminris och gurka med sweet-chili till.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Köttfärslimpa fylld med färskost, sky och potatismos.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Mumu skrev 2010-08-25 19:38:04 följande:
    Vi åt den goda pestofisken som går under namnet Träslöjdslärarens fisk här i tråden ...

Den lagade jag när vi bodde några dagar hos goda vänner förra veckan. Så smidigt att laga hos någon annan eftersom man inte behöver en massa ingredienser utan det är lätt att köpa och laga till. Jag gjorde en stor tomat- och mozzarellasallad till också - känns lite italiensk den där träslöjdsläraren.

Efter en tråk-tråkdag blev det en tråk-tråkmiddag här hemma. Potatisbullar med lingonsylt. Nåja, båda tjejerna åt sig mätta i alla fall och vi har en massa god frukt hemma som maken och jag kan äta senare.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Vi hade grannarna över på middag och bjöd på limekyckling med jasminris och sockerärtor. Lite glass efteråt.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25