Vad ska ni äta i dag 25
Fläskfilé och ugnsbakade rödbetor, palsternackor och sötpotatis med massa chevre (japp, vi har dille på det just nu).
Fläskfilé och ugnsbakade rödbetor, palsternackor och sötpotatis med massa chevre (japp, vi har dille på det just nu).
En blomkålspuré med parmesan, lax och champagnesås. Sparris till det.
Spaghetti med en sås på strimlad brynd kycklingfilé, färska tomater, hackad basilika, honung, lite grädde och en skvätt vitt vin. Strimlad mozzarella fick smälta ner i slutet och så massa grovriven parmesan på toppen. Mums!
Vi var på treårskalas i eftermiddags och stannade kvar där över en improviserad middag med hämtpizza.
Renskav Teriyakistyle. Jasminris och gurka med sweet-chili till.
Pasta med gravlaxsås.
Köttfärslimpa fylld med färskost, sky och potatismos.
Den lagade jag när vi bodde några dagar hos goda vänner förra veckan. Så smidigt att laga hos någon annan eftersom man inte behöver en massa ingredienser utan det är lätt att köpa och laga till. Jag gjorde en stor tomat- och mozzarellasallad till också - känns lite italiensk den där träslöjdsläraren.
Efter en tråk-tråkdag blev det en tråk-tråkmiddag här hemma. Potatisbullar med lingonsylt. Nåja, båda tjejerna åt sig mätta i alla fall och vi har en massa god frukt hemma som maken och jag kan äta senare.