Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Ninnin: 6 barn herregud! :-O Vissa borde dela med sig lite Hoppas mensen hoppar igång för dig!
TantT: Grattis! Vad är medicineringen/planen denna gången?
Ninnin: 6 barn herregud! :-O Vissa borde dela med sig lite Hoppas mensen hoppar igång för dig!
TantT: Grattis! Vad är medicineringen/planen denna gången?
TantT: Kollade nu i behandlingslistan. Är 5000 IE innohep samma sak som 5000 IE fragmin?
TantT: Oki. Min läkare hade faktiskt en liknande ide om heparinet. Om denna graviditeten inte hade gått bra funderade hon på att låta mig testa med högre dos. I stil med din tror jag!
Jag tog 10 mg prednisolon ÄL -> 17+2. 7,5 mg 7 dagar. 5 mg 18+3 -> 23+6. Sen 2,5 mg 24+0 till 26+0, då tog jag bort det helt. Hoppas det inte blev för snurrigt nu
Javisst: Man orkar inte alltid hålla modet uppe Ibland får man krascha, köra huvudet i väggen. För att sen orka komma tillbaka. Just nu är råkar jag vara väldigt gravid och nära målet. Men jag minns det som igår när allt kändes omöjligt...
Ninnin82: Vad roligt Tror och hoppas du kommer tycka om henne lika mycket som jag gjort! Håller tummarna att hon har bra ideer. På mig ville hon ta om väldigt många av proverna repro hade tagit. Så det hände inget i början. Men det kanske berodde på att mina proverresultat var lite gamla.
Ramona: Hoppas dom får ordning på lukten och det som orsakar lukten.
nybliven fru: Härligt att höra att du kommit så långt i din graviditet Jag har inte heller någon "diagnos" som motiverar mitt användande av fragmin. Min läkare tror på proppar. Och att dessa proppar ger direkt sämre flöde till moderkakan. indirekt skulle detta göra att fostret halkar efter i tillväxten. Så ja, flödesmätningar och TUL vore bra. Hoppas dina prover är ok så du slipper sluta medicinera redan nu!
nettan: Finns det inte en bra privatläkare(gyn) i Jönköping? Har för mig det... Om jag bara mindes vad han hette
nettan: Har för mig att jag läst om någon som hittat en bra gynläkare i Jönköping. fasen att man har så dåligt minne...
RamonaMaria: Har inte varit med om liknande. Låter skitjobbigt
Pinglan: Grattis till lyckat RUL! En milstolpe!
Äntligen dax: Grattis! Håller tummarna! Vilken överraskning för din man
Ego: Jag går in i v:36 idag. Var på TUL i eftermiddags. Det visade +25% Förra TUL visade +18,7 %. Vi kallar den klumpen. Nu börjar den verkligen växa i sitt namn Hela tiden har jag varit rädd för att moderkakan ska börja fungera sämre och ge dålig tillväxt på klumpen. Men nu verkar det nästan lite anabolavarning på h*n! Hoppas inte det innebär komplikationer under förlossning...
Äntligen dax: Mitt blodsocker har legat bra. Går på spec.MVC, dom har haft stenkoll på mig med koll nästan var 14:e dag. Så den biten är lugn.
Vad jobbigt att testa så tätt inpå, men förstår om du inte kan hålla dig! Jag hade mer litat på det som morgonurinen visar. Inte på kväll eller på dagen...
Bettan: Jo, det är ju så.... Bara h*n kommer ut hel och fin!
RamonaMaria: Det ska väl fördubblas varje dygn? Beklagar
Ninnin82: Sjukskrivning kan ju vara bra om du har ett tungt och stressigt jobb. Jag tror inte att stress å liknande ger missfall, inte som ensam faktor. Men jag tror det är en bidragande negativ faktor (som kan påverka NK-celler å liknande). Kan man ta bort en negativ faktor så är det ju en mindre. Allt för att bättra på oddsen!
RamonaMaria: Usch vad jobbigt för dig varför ska man avvakta såpass länge som 2 veckor? Måste kännas som en evighet för dig...